Περισσότερα από τα μισά διαδικτυακά καταστήματα που πωλούν ηλεκτρονικές συσκευές στην ευρωπαϊκή αγορά παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, δείχνει η τελευταία έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Παρουσιάζοντας τις διαπιστώσεις σε συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες, η επίτροπος Μεγκλένα Κούνεβα, αρμόδια για Υποθέσεις Καταναλωτών, δεν δίστασε να κατηγορήσει τα διαδικτυακά καταστήματα ότι «προσπαθούν να εξαπατήσουν» τους πελάτες τους, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η έρευνα εξέτασε 369 δικτυακούς τόπους με έδρες σε 28 ευρωπαϊκές χώρες (όλες τις χώρες-μέλη της ΕΕ εκτός της Σλοβακίας, συν τη Νορβηγία και την Ιρλανδία). Από αυτούς, οι 200 επελέγησαν επειδή είναι τα μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα ηλεκτρονικών στην Ευρώπη, ενώ για τους υπόλοιπους 100 υπήρχαν καταγγελίες καταναλωτών.
Οι κυριότερες παραβάσεις στους 203 «προβληματικούς» δικτυακούς τόπους:
-Τα δύο τρίτα (66%) δεν ενημερώνουν τους καταναλωτές για το δικαίωμα να επιστρέφουν ένα προϊόν σε διάστημα μιας εβδομάδας και να παίρνουν τα χρήματά τους πίσω, ακόμα κι αν δεν αιτιολογούν την απόφασή τους.
-Τα μισά καταστήματα ηλεκτρονικών (45%) παραλείπουν εντελώς ή «θάβουν» στα ψιλά γράμματα χρεώσεις όπως τα έξοδα αποστολής. Σε πολλές περιπτώσεις η υπόσχεση της «δωρεάν αποστολής» αποδεικνύεται παραπλανητική.
-Το ένα τρίτο (33%) δεν περιλαμβάνει στοιχεία επικοινωνίας με τους υπεύθυνους του καταστήματος, ώστε ο πελάτης να μπορεί να επικοινωνεί μαζί τους αν αντιμετωπίσει πρόβλημα.
«Χρειάζεται πολύ δουλειά τους επόμενους μήνες για να καθαρίσει ο κλάδος» είπε η Κούνεβα, προσθέτοντας ότι η επιβολή της νομοθεσίας από τις επιμέρους κυβερνήσεις δεν αρκεί για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Οι παραβάτες απειλούνται τώρα με λουκέτο ή με βαριά πρόστιμα, ωστόσο στο 13% των περιπτώσεων απαιτείται συνεργασία ανάμεσα στις χώρες-μέλη για τον έλεγχό τους.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου