Σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα πενιχρά έσοδα τoυ YouTube, η Google επιχειρεί να πείσει τους δημιουργούς ότι θα αποζημιώνονται αυτόματα για τα βίντεο τους που εμφανίζονται στη δημοφιλή βιντεοθήκη χωρίς προηγούμενη συγκατάθεσή τους.
Μέχρι σήμερα, οι δημιουργοί που βλέπουν τα βίντεό τους να εμφανίζονται στο YouTube χωρίς συγκατάθεση συνήθως απαιτούν από τη Google να τα απομακρύνει από τις υπηρεσίες της, αλλιώς καταθέτουν αγωγή για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας.
Χάρη στο «ContentID», κατάσταση μπορεί να αλλάξει προς όφελος όλων των εμπλεκομένων, υποστηρίζει τώρα η Google.
Όπως εξηγεί ο Guardian, το σύστημα αναγνωρίζει την πνευματική ιδιοκτησία συγκρίνοντας το υλικό που ανεβάζουν οι χρήστες (περίπου 20 ώρες βίντεο κάθε εικοσάλεπτο) με τα «αρχεία ταυτότητας» που βρίσκονται αποθηκευμένα σε μια βάση δεδομένων με 100.000 ώρες βίντεο αναφοράς.
Το σύστημα συντάσσει εκθέσεις με το πού και το πόσο συχνά προβάλλονται βίντεο που καλύπτονται από copyright. Οι κάτοχοι της πνευματικής ιδιοκτησίας μπορούν τότε να επιλέξουν αν θα απομακρύνουν το υλικό τους από το YouTube, ή να λαμβάνουν μέρος των εσόδων από τυχόν διαφημίσεις που συνοδεύουν τα βίντεο. Μπορούν επίσης να εισάγουν συνδέσμους που οδηγούν σε ηλεκτρονικά δισκοπωλεία ή βιντεοπωλεία.
Μέχρι σήμερα, λίγες εταιρείες και δημιουργοί έχουν εμπιστευτεί το ContentID.
Το περιθώριο ανάπτυξης φαίνεται όμως να είναι μεγάλο για τη νέα τεχνολογία: Από τα 7 δισ. βίντεο που προβάλλει το YouTube κάθε μήνα, μόνο το 1 δισ. προσφέρει έσοδα από συνοδευτικές διαφημίσεις. Και από αυτό το 1 δισ., το ένα τρίτο βγάζει χρήματα μέσω του ContentID.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου