Το Τροχιακό Δοκιμαστικό Όχημα X-37B εκτοξεύτηκε στις 02.52 ώρα Ελλάδας την Παρασκευή από βάση της πολεμικής αεροπορίας στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα.
«Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν είμαστε σίγουροι για το πότε θα γυρίσει» δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Γκάρι Πέιτον, αξιωματικός των διαστημικών προγραμμάτων της πολεμικής αεροπορίας.
Το σκάφος μπορεί να παραμείνει σε τροχιά έως και εννέα μήνες και όταν ολοκληρώσει την αποστολή είναι προγραμματισμένο να προσγειωθεί αυτόματα σε διάδρομο τροχοδρόμησης της Αεροπορικής Βάσης Βάντερμπεργκ της Καλιφόρνιας.
Το φορτίο και οι λεπτομέρειες της πρώτης αποστολής του X-37B παραμένουν απόρρητες. Σύμφωνα με προηγούμενες ανακοινώσεις του στρατού, το σκάφος χρησιμεύει ως πλατφόρμα δοκιμών για αεροδιαστημικές τεχνολογίες «πριν αυτές αξιοποιηθούν σε λειτουργικά δορυφορικά προγράμματα».
Ο Πέιτον πρόσθεσε ότι οι δοκιμές θα αποτελέσουν τη βάση για «προγράμματα ανάπτυξης που θα προσφέρουν νέες δυνατότητες για τα μαχητικά μας στο μέλλον».
Σύμφωνα με το Reuters, οι δοκιμές με το X-37B θα επιτρέψουν στη NASA να μειώσει το κόστος και τον χρόνο προετοιμασίας για τις επανδρωμένες αποστολές. Οι πτήσεις των διαστημικών λεωφορείων χρειάζονται μήνες προετοιμασίες με τη συμμετοχή χιλιάδων μηχανικών, επισημαίνει το πρακτορείο.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης του σκάφους ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 στη NASΑ και αργότερα ανατέθηκε στον αμερικανικό στρατό. Το κόστος παραμένει άγνωστο, εκτιμάται όμως από αναλυτές στα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Το επαναχρησιμοποιούμενο X-37B ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική λογική με το διαστημικό λεωφορείο. Eίναι όμως πολύ μικρότερο, με μήκος 8,9 μέτρα και άνοιγμα φτερών 4,5 μέτρα. Όταν βρίσκεται σε τροχιά, αντλεί ηλεκτρική ενέργεια από ηλιακούς συλλέκτες και μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Το πρωτότυπο κατασκευάστηκε από τα ερευνητικά εργαστήρια Phantom Works της Boeing. Αν η πρώτη αποστολή είναι επιτυχής, η πολεμική αεροπορία θα πραγματοποιήσει και δεύτερη το 2011.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου