Μασσαλία, Γαλλία
To νέο αεροσκάφος X3 της ευρωπαϊκής εταιρείας Eurocopter μοιάζει να προέκυψε από διασταύρωση ελικόπτερου με δικινητήριο ελικοφόρο αεροπλάνο. Ο ασυνήθιστος αυτός σχεδιασμός τού επιτρέπει να πετά με 220 κόμβους ή 400 χλμ/ώρα, πολύ ταχύτερα από τα συμβατικά ελικόπτερα.
Το υβριδικό X3 παρουσιάστηκε τη Δευτέρα, τρεις εβδομάδες μετά τη μυστική δοκιμαστική του πτήση σε στρατιωτική βάση της Γαλλίας. Οι φωτογραφίες που δημοσιοποίησε η εταιρεία δείχνουν ένα ελικόπτερο με δύο κοντά φτερά που φέρουν έλικες στα άκρα, ενώ από το ουραίο πτερύγιο απουσιάζει ο έλικας σταθεροποίησης των συμβατικών ελικοπτέρων.
Όπως εξήγησαν στο Reuters στελέχη της Eurocopter (η εταιρεία ανήκει στον όμιλο αεροδιαστημικών συστημάτων EADS), το μεγάλο στοίχημα στην ανάπτυξη του X3 ήταν η αύξηση της ταχύτητας χωρίς παράλληλη μείωση της αποδοτικότητας.
Τα σημερινά ελικόπτερα συνήθως δεν ξεπερνούν σε ταχύτητα τους 140 κόμβους ή 260 χλμ/ώρα.
Σε γενικές γραμμές, όσο ταχύτερα πετά ένα ελικόπτερο, τόσο πιο ασταθές γίνεται όταν αιωρείται πάνω από το ίδιο σημείο. Επιπλέον, η αύξηση της ταχύτητας στα συμβατικά ελικόπτερα θα σήμαινε ότι τα άκρα του κεντρικού έλικα θα έπρεπε να κινούνται σε επικίνδυνες υπερηχητικές ταχύτητες.
Η λύση της Eurocopter είναι η προσθήκη φτερών με έλικες, οι οποίοι όμως πρέπει να απενεργοποιούνται κατά την προσγείωση και απογείωση για λόγους ασφάλειας.
Το X3, διευκρίνισε η εταιρεία, δεν είναι μοντέλο παραγωγής -είναι μόνο ένα πρωτότυπο που θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μελλοντικά υβριδικά ελικόπτερα.
Η παρουσίαση τoυ X3 έρχεται λιγότερο από δύο εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της αμερικανικής Sikorsky (ανήκει στην United Technologies) για το δικό της αντίστοιχο πρωτότυπο, με την ονομασία X2.
Το ελικόπτερο της Sikorsky έχει δύο έλικες στην κορυφή του οι οποίοι περιστρέφονται προς αντίθετες κατευθύνσεις.
Χάρη στον διπλό έλικα, το X2 πέτυχε ανεπίσημο ρεκόρ ταχύτητας πετώντας με 250 κόμβους ή 460 χλμ/ώρα.
Το υβριδικό X3 παρουσιάστηκε τη Δευτέρα, τρεις εβδομάδες μετά τη μυστική δοκιμαστική του πτήση σε στρατιωτική βάση της Γαλλίας. Οι φωτογραφίες που δημοσιοποίησε η εταιρεία δείχνουν ένα ελικόπτερο με δύο κοντά φτερά που φέρουν έλικες στα άκρα, ενώ από το ουραίο πτερύγιο απουσιάζει ο έλικας σταθεροποίησης των συμβατικών ελικοπτέρων.
Όπως εξήγησαν στο Reuters στελέχη της Eurocopter (η εταιρεία ανήκει στον όμιλο αεροδιαστημικών συστημάτων EADS), το μεγάλο στοίχημα στην ανάπτυξη του X3 ήταν η αύξηση της ταχύτητας χωρίς παράλληλη μείωση της αποδοτικότητας.
Τα σημερινά ελικόπτερα συνήθως δεν ξεπερνούν σε ταχύτητα τους 140 κόμβους ή 260 χλμ/ώρα.
Σε γενικές γραμμές, όσο ταχύτερα πετά ένα ελικόπτερο, τόσο πιο ασταθές γίνεται όταν αιωρείται πάνω από το ίδιο σημείο. Επιπλέον, η αύξηση της ταχύτητας στα συμβατικά ελικόπτερα θα σήμαινε ότι τα άκρα του κεντρικού έλικα θα έπρεπε να κινούνται σε επικίνδυνες υπερηχητικές ταχύτητες.
Η λύση της Eurocopter είναι η προσθήκη φτερών με έλικες, οι οποίοι όμως πρέπει να απενεργοποιούνται κατά την προσγείωση και απογείωση για λόγους ασφάλειας.
Το X3, διευκρίνισε η εταιρεία, δεν είναι μοντέλο παραγωγής -είναι μόνο ένα πρωτότυπο που θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μελλοντικά υβριδικά ελικόπτερα.
Η παρουσίαση τoυ X3 έρχεται λιγότερο από δύο εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της αμερικανικής Sikorsky (ανήκει στην United Technologies) για το δικό της αντίστοιχο πρωτότυπο, με την ονομασία X2.
Το ελικόπτερο της Sikorsky έχει δύο έλικες στην κορυφή του οι οποίοι περιστρέφονται προς αντίθετες κατευθύνσεις.
Χάρη στον διπλό έλικα, το X2 πέτυχε ανεπίσημο ρεκόρ ταχύτητας πετώντας με 250 κόμβους ή 460 χλμ/ώρα.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου