Καμπούλ
Το πρώτο μη επανδρωμένο μεταγωγικό ελικόπτερο των ΗΠΑ πραγματοποίησε τις πρώτες αποστολές ανεφοδιασμού στο Αφγανιστάν, αποκάλυψε ο αμερικανικός στρατός.
Το K-Max, το οποίο πιλοτάρεται από το έδαφος με τη βοήθεια GPS, προορίζεται να περιορίσει τη χρήση αυτοκινητοπομπών ανεφοδιασμού, οι οποίες δέχονται συχνά επιθέσεις από τους Ταλιμπάν.
Το ρομποτικό K-Max είναι μια τροποποιημένη εκδοχή του επανδρωμένου ελικοπτέρου με το ίδιο όνομα που παράγει η αμερικανική εταιρεία Kaman, ειδικευμένη στα ελικόπτερα. H μη επανδρωμένη έκδοσή του αναπτύχθηκε για το Σώμα Πεζοναυτών σε συνεργασία με την Lockheed-Martin.
Η πρώτη πτήση σε πραγματικές συνθήκες πραγματοποιήθηκε το Σάββατο με προορισμό το Πέιν της επαρχίας Χελμάντ στο νότιο Αφγανιστάν. «Παραδόθηκε ένα φορτίο το οποίο συνήθως μεταφερόταν με τρένο» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Αμερικανός αξιωματούχος που δεν κατονομάζεται.
Το K-Max, το οποίο φέρει δύο έλικες που περιστρέφονται με αντίθετη φορά και καταργούν έτσι την ανάγκη για ουραίο στροφείο, έχει βάρος 2,5 τόνους, αλλά μπορεί να μεταφέρει φορτίο 3,5 τόνων σε απόσταση 400 χιλιομέτρων.
Όπως δήλωσε στο περιοδικό Aviation Week εκπρόσωπος της Lockheed Martin, η πρώτη πτήση στο Αφγανιστάν «πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τακτικές επιχειρήσεις».
Το μη επανδρωμένο ελικόπτερο θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο μετά την απόφαση του Πακιστάν να μπλοκάρει την αποστολή προμηθειών του NATO μέσω του λιμανιού του Καράτσι, ως αντίδραση στο θάνατο 24 Πακιστανών στρατιωτών που σκοτώθηκαν από λάθος σε αμερικανική σε αεροπορική επιδρομή.
Ένα μικρότερο μη επανδρωμένο ελικόπτερο με την ονομασία A160 Hummingbird σχεδιάζεται από τη Boeing, η ανάπτυξή του όμως φέρεται να έχει καθυστερήσει.
Το K-Max, το οποίο πιλοτάρεται από το έδαφος με τη βοήθεια GPS, προορίζεται να περιορίσει τη χρήση αυτοκινητοπομπών ανεφοδιασμού, οι οποίες δέχονται συχνά επιθέσεις από τους Ταλιμπάν.
Το ρομποτικό K-Max είναι μια τροποποιημένη εκδοχή του επανδρωμένου ελικοπτέρου με το ίδιο όνομα που παράγει η αμερικανική εταιρεία Kaman, ειδικευμένη στα ελικόπτερα. H μη επανδρωμένη έκδοσή του αναπτύχθηκε για το Σώμα Πεζοναυτών σε συνεργασία με την Lockheed-Martin.
Η πρώτη πτήση σε πραγματικές συνθήκες πραγματοποιήθηκε το Σάββατο με προορισμό το Πέιν της επαρχίας Χελμάντ στο νότιο Αφγανιστάν. «Παραδόθηκε ένα φορτίο το οποίο συνήθως μεταφερόταν με τρένο» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Αμερικανός αξιωματούχος που δεν κατονομάζεται.
Το K-Max, το οποίο φέρει δύο έλικες που περιστρέφονται με αντίθετη φορά και καταργούν έτσι την ανάγκη για ουραίο στροφείο, έχει βάρος 2,5 τόνους, αλλά μπορεί να μεταφέρει φορτίο 3,5 τόνων σε απόσταση 400 χιλιομέτρων.
Όπως δήλωσε στο περιοδικό Aviation Week εκπρόσωπος της Lockheed Martin, η πρώτη πτήση στο Αφγανιστάν «πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τακτικές επιχειρήσεις».
Το μη επανδρωμένο ελικόπτερο θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο μετά την απόφαση του Πακιστάν να μπλοκάρει την αποστολή προμηθειών του NATO μέσω του λιμανιού του Καράτσι, ως αντίδραση στο θάνατο 24 Πακιστανών στρατιωτών που σκοτώθηκαν από λάθος σε αμερικανική σε αεροπορική επιδρομή.
Ένα μικρότερο μη επανδρωμένο ελικόπτερο με την ονομασία A160 Hummingbird σχεδιάζεται από τη Boeing, η ανάπτυξή του όμως φέρεται να έχει καθυστερήσει.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου