Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 19, 2011

Οι λαμπτήρες LED υπόσχονται να ρίξουν άπλετο φως


Λονδίνο
Μεγάλη έρευνα που έγινε στην Βρετανία δείχνει ότι οι φωτοδίοδοι τύπου LED αποτελούν ιδανική λύση για τον οικιακό αλλά και εξωτερικό φωτισμό. Σύμφωνα με τους ερευνητές οι λαμπτήρες που αποτελούνται από LED προσφέρουν φωτισμό ανάλογο ή και καλύτερο από τους συμβατικούς τύπους λαμπτήρων αλλά καταναλώνουν σημαντικά λιγότερη ενέργεια και άρα το κόστος για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι χαμηλότερο για τους καταναλωτές. Επιπλέον η μικρότερη κατανάλωση ενέργειας έχει οφέλη και για το περιβάλλον.

Η μελέτη του φωτός

Ειδικοί του Energy Saving Trust, ενός οργανισμού που ενθαρρύνει τη χρήση των καταναλωτικών προϊόντων που εξοικονομούν ενέργεια, μελέτησαν την απόδοση 4.250 λαμπτήρων LED που είχαν τοποθετηθεί σε δεκάδες σημεία, μέσα σε σπίτια, σε μπαλκόνια, σε δρόμους, σε πάρκα κ.α. «Θελήσαμε να μελετήσουμε την απόδοση των LED σε πραγματικές συνθήκες και να μη βασιζόμαστε στα όσα αναφέρουν οι κατασκευαστές» αναφέρει ο Τζέημς Ράσιλ, στέλεχος του EST. Τα αποτελέσματα της μελέτης ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

«Βρισκόμαστε σε 
μια από τις σπάνιες στιγμές κατά τις οποίες συντελείταιμιαεπανάσταση, νομίζω, στον χώρο του φωτισμού. Τα LED υπόσχονται να αποτελέσουν το μέλλον για όλο τον τομέα, διαθέτοντας πλήθος πλεονεκτημάτων. Μπορούν να κατασκευαστούν με αυτά μικρότεροι σε μέγεθος λαμπτήρες φωτισμού που θα διαθέτουν την ίδια ή και μεγαλύτερη λαμπρότητα από τους υπάρχοντες ενώ παράλληλα θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια» τονίζει ο Ράσιλ.

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι στα 35 σημεία που τοποθετήθηκαν οι λαμπτήρες LED η ετήσια κατανάλωση ρεύματος θα είναι μειωμένη κατά τρία εκατομμύρια κιλοβατώρες σε σχέση με τον φωτισμό που υπήρχε εκεί προηγουμένως.

«Οι χρήστες των λαμπτήρων LED είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι. Όπως μας είπαν το φως ήταν πιο λαμπρό και πιο φρέσκο, έμοιαζε με το φως της μέρας. Γενικά οι χρήστες αναφέρουν ότι ο φωτισμός των λαμπτήρων LED έκανε τους χώρους που φώτιζαν να είναι πιο ευχάριστοι για να ζεις εκεί. Επίσης είχε θετική επίπτωση στη ψυχολογία των χρηστών όσον αφορά την ασφάλεια, τους έκανε να νιώθουν πιο ασφαλείς» λέει ο Ράσιλ.

Βήμα Science
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Blogger Gadgets