Στάνφορντ, Καλιφόρνια
Ένα Audi TTS που έχει τροποποιηθεί ώστε να οδηγεί τον εαυτό του έχασε για
λίγα δευτερόλεπτα έναν αγώνα ταχύτητας στην Καλιφόρνια -έφτασε όμως τα 193
χιλιομέτρων την ώρα και κατάφερε να μείνει στο δρόμο παρά τις κλειστές στροφές.
Το ρομποτικό Audi, με την ονομασία «Σέλι», είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο παραγωγής που τροποποιήθηκε στο Εργαστήριο Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Απέκτησε έτσι κεντρικό υπολογιστή που χειρίζεται το τιμόνι, αισθητήρες που αντιλαμβάνονται τα όρια του δρόμου και τα εμπόδια, καθώς και αισθητήρες που μετρούν την πρόσφυση των ελαστικών ανά πάσα στιγμή.
Η Σέλι αναμετρήθηκε με έναν οδηγό που είχε ήδη εξοικειωθεί με την πίστα ταχύτητας Thunderhill της Καλιφόρνια. Έφτασε στο τέρμα με καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων, απέδειξε όμως ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να μάθουν από την πείρα των καλύτερων πιλότων.
Δείτε ακόμα:
Η Καλιφόρνια ανοίγει το δρόμο στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Αυτοκίνητα που συνεννοούνται μεταξύ τους εξορμούν κατά χιλιάδες στο Μίσιγκαν
Δίπλωμα οδήγησης στη Νεβάδα για τα ρομποτικά αυτοκίνητα της Google
Οι 15 στροφές της πίστας Thunderhill δημιουργούν μια σειρά από προκλήσεις για το αυτόνομο όχημα, εξήγησε ο καθηγητής Κρις Γκέρντις, υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος, μιλώντας στο φεστιβάλ επιστήμης «Big Science»που οργανώνει το περιοδικό The Atlantic.
«Αυτό που κάνουν καλά οι ανθρώπινοι οδηγοί είναι να νιώθουν τα όρια του αυτοκινήτου και να το σπρώχνουν λίγο παραπέρα» σχολίασε.
Για παράδειγμα, είπε, στις στροφές υψηλής ταχύτητας τα λάστιχα φτάνουν στο όριο της πρόσφυσης που μπορούν να προσφέρουν, οπότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει με το τιμόνι και οι οδηγοί χρησιμοποιούν το χειρόφρενο και το γκάζι για να πάρουν τη στροφή.
«Απώτερος στόχος μας δεν είναι να "ρομποτοποιήσουμε" τους αγώνες ταχύτητας αλλά [...] να μάθουμε από τους καλύτερους οδηγούς και να αξιοποιήσουμε αυτές τις πληροφορίες για συστήματα ασφάλειας» επισήμανε ο καθηγητής.
Για παράδειγμα, είπε, τα μαθηματικά που εξηγούν πώς συμπεριφέρεται ένα όχημα σε μια στροφή-φουρκέτα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη σταθεροποίηση των ρομποτικών αυτοκινήτων όταν οδηγούν σε παγωμένο δρόμο.
Στο μέλλον, επομένως, τα ρομπότ θα μπορούσαν να μας κρατούν ασφαλείς εφαρμόζοντας τις τεχνικές των αγώνων ταχύτητας.
Το ρομποτικό Audi, με την ονομασία «Σέλι», είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο παραγωγής που τροποποιήθηκε στο Εργαστήριο Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Απέκτησε έτσι κεντρικό υπολογιστή που χειρίζεται το τιμόνι, αισθητήρες που αντιλαμβάνονται τα όρια του δρόμου και τα εμπόδια, καθώς και αισθητήρες που μετρούν την πρόσφυση των ελαστικών ανά πάσα στιγμή.
Η Σέλι αναμετρήθηκε με έναν οδηγό που είχε ήδη εξοικειωθεί με την πίστα ταχύτητας Thunderhill της Καλιφόρνια. Έφτασε στο τέρμα με καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων, απέδειξε όμως ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να μάθουν από την πείρα των καλύτερων πιλότων.
Δείτε ακόμα:
Η Καλιφόρνια ανοίγει το δρόμο στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Αυτοκίνητα που συνεννοούνται μεταξύ τους εξορμούν κατά χιλιάδες στο Μίσιγκαν
Δίπλωμα οδήγησης στη Νεβάδα για τα ρομποτικά αυτοκίνητα της Google
Οι 15 στροφές της πίστας Thunderhill δημιουργούν μια σειρά από προκλήσεις για το αυτόνομο όχημα, εξήγησε ο καθηγητής Κρις Γκέρντις, υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος, μιλώντας στο φεστιβάλ επιστήμης «Big Science»που οργανώνει το περιοδικό The Atlantic.
«Αυτό που κάνουν καλά οι ανθρώπινοι οδηγοί είναι να νιώθουν τα όρια του αυτοκινήτου και να το σπρώχνουν λίγο παραπέρα» σχολίασε.
Για παράδειγμα, είπε, στις στροφές υψηλής ταχύτητας τα λάστιχα φτάνουν στο όριο της πρόσφυσης που μπορούν να προσφέρουν, οπότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει με το τιμόνι και οι οδηγοί χρησιμοποιούν το χειρόφρενο και το γκάζι για να πάρουν τη στροφή.
«Απώτερος στόχος μας δεν είναι να "ρομποτοποιήσουμε" τους αγώνες ταχύτητας αλλά [...] να μάθουμε από τους καλύτερους οδηγούς και να αξιοποιήσουμε αυτές τις πληροφορίες για συστήματα ασφάλειας» επισήμανε ο καθηγητής.
Για παράδειγμα, είπε, τα μαθηματικά που εξηγούν πώς συμπεριφέρεται ένα όχημα σε μια στροφή-φουρκέτα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη σταθεροποίηση των ρομποτικών αυτοκινήτων όταν οδηγούν σε παγωμένο δρόμο.
Στο μέλλον, επομένως, τα ρομπότ θα μπορούσαν να μας κρατούν ασφαλείς εφαρμόζοντας τις τεχνικές των αγώνων ταχύτητας.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου