Ουάσινγκτον
Ένας νέος, ισχυρότερος κινητήρας ιόντων
που δοκιμάζεται σε εργαστήριο της NASA συμπλήρωσε 43.000 ώρες συνεχούς
λειτουργίας, ένα σημαντικό ορόσημο για την τελειοποίηση της τεχνολογίας που θα
επέτρεπε μακρόχρονες περιοδείες πέρα από τη ζώνη των αστεροειδών.
Οι κινητήρες ιόντων έχουν χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια σε αρκετές μη επανδρωμένες αποστολές, όπως η αποστολή Dawn της NASA που εξερευνά τον αστεροειδή Εστία και τον πλανήτη-νάνο Δήμητρα.
Σε αντίθεση με τους πυραυλοκινητήρες, οι οποίοι προσφέρουν μεγάλη προωστική ισχύ αλλά λειτουργούν για μικρό χρονικό διάστημα, οι κινητήρες ιόντων λειτουργούν για πολλούς μήνες συνεχόμενα και εκπέμπουν έναν σταθερό αλλά αδύναμο πίδακα φορτισμένων ατόμων.
Με άλλα λόγια, οι κινητήρες ιόντων προσφέρουν μικρή επιτάχυνση για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αντί για μεγάλη επιτάχυνση που διαρκεί μόνο λίγα λεπτά.
Δεδομένου ότι οι κινητήρες ιόντων καταναλώνουν μικρές ποσότητες αερίου -συνήθως αέριου ξένου- και παραμένουν σε λειτουργία τουλάχιστον 10.000 ώρες, η τελική ταχύτητα του σκάφους μπορεί να είναι πραγματικά μεγάλη.
Ο νέος κινητήρας NEXT (Εξελικτικός Προωστήρας Ξένου) που δοκιμάζεται στο Ερευνητικό Εργαστήριο «Τζον Γκλεν» της NASA καταναλώνει 7 kilowatt ηλεκτρικής ενέργειας και είναι περίπου τρεις φορές ισχυρότερος από τον κινητήρα ιόντων της αποστολής Dawn.
Στις 43.000 ώρες λειτουργίας του, ο νέος κινητήρας έχει καταναλώσει μόλις 770 κιλά αέριου ξένου και έχει προσφέρει συνολική ώση 30 εκατομμυρίων newton-second.
Η απόδοσή του, αναφέρει η NASA, τον καθιστά ιδανικό για αποστολές μεγάλης διάρκειας στη ζώνη των αστεροειδών, ανάμεσα στον Άρη και τον Δία, ή στους εξώτερους πλανήτες του Ηλιακού Συστήματος.,
Οι κινητήρες ιόντων έχουν χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια σε αρκετές μη επανδρωμένες αποστολές, όπως η αποστολή Dawn της NASA που εξερευνά τον αστεροειδή Εστία και τον πλανήτη-νάνο Δήμητρα.
Σε αντίθεση με τους πυραυλοκινητήρες, οι οποίοι προσφέρουν μεγάλη προωστική ισχύ αλλά λειτουργούν για μικρό χρονικό διάστημα, οι κινητήρες ιόντων λειτουργούν για πολλούς μήνες συνεχόμενα και εκπέμπουν έναν σταθερό αλλά αδύναμο πίδακα φορτισμένων ατόμων.
Με άλλα λόγια, οι κινητήρες ιόντων προσφέρουν μικρή επιτάχυνση για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αντί για μεγάλη επιτάχυνση που διαρκεί μόνο λίγα λεπτά.
Δεδομένου ότι οι κινητήρες ιόντων καταναλώνουν μικρές ποσότητες αερίου -συνήθως αέριου ξένου- και παραμένουν σε λειτουργία τουλάχιστον 10.000 ώρες, η τελική ταχύτητα του σκάφους μπορεί να είναι πραγματικά μεγάλη.
Ο νέος κινητήρας NEXT (Εξελικτικός Προωστήρας Ξένου) που δοκιμάζεται στο Ερευνητικό Εργαστήριο «Τζον Γκλεν» της NASA καταναλώνει 7 kilowatt ηλεκτρικής ενέργειας και είναι περίπου τρεις φορές ισχυρότερος από τον κινητήρα ιόντων της αποστολής Dawn.
Στις 43.000 ώρες λειτουργίας του, ο νέος κινητήρας έχει καταναλώσει μόλις 770 κιλά αέριου ξένου και έχει προσφέρει συνολική ώση 30 εκατομμυρίων newton-second.
Η απόδοσή του, αναφέρει η NASA, τον καθιστά ιδανικό για αποστολές μεγάλης διάρκειας στη ζώνη των αστεροειδών, ανάμεσα στον Άρη και τον Δία, ή στους εξώτερους πλανήτες του Ηλιακού Συστήματος.,
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου