Κουρού, Γαλλική Γουιάνα
Το ρομποτικό φορτηγό Albert Einstein, το
βαρύτερο διαστημικό σκάφος που έχει εκτοξεύσει ως σήμερα η Ευρώπη, εκτοξεύτηκε
την Πέμπτη φορτωμένο αέρα, νερό, καύσιμα και άλλες προμήθειες για τον Διεθνή
Διαστημικό Σταθμό.
Το τέταρτο από τα πέντε σκάφη που ανέλαβε να συνεισφέρει η ESA, η ευρωπαϊκή υπηρεσία Διαστήματος, εκτοξεύτηκε τα ξημερώματα με πύραυλο Ariane 5 (τον ισχυρότερο από τους πυραύλους της ευρωπαϊκής Arianespace) από το ευρωπαϊκό διαστημικό κέντρο στη Γαλλική Γουιάνα, κοντά στον ισημερινό.
Το «αυτοματοποιημένο όχημα μεταφοράς» (ATV) χρειάστηκε 64 λεπτά για να φτάσει την προσωρινή τροχιά «στάθμευσης» σε ύψος 260 χλμ, όπου ανέπτυξε τους ηλιακούς συλλέκτες. Θα προχωρήσει στη συνέχεια σε μια σειρά από μανούβρες και διαγνωστικές εξετάσεις, πριν συνδεθεί τελικά στον ISS στις 15 Ιουνίου.
Το ρομποτικό φορτηγό, μάζας 20.190 κιλών, «είναι το μεγαλύτερο, το πιο προηγμένο και το πιο αποτελεσματικό από τα σκάφη που εξυπηρετούν τον τροχιακό σταθμό» υπερηφανεύεται η ESA.
Εκτός όμως του ότι μεταφέρει στον ISS νερό, προωθητικό αέριο, οξυγόνο, τρόφιμα, εξοπλισμό και άλλες προμήθειες, το Albert Einstein θα έχει και άλλες χρήσεις: στη διάρκεια των τεσσάρων μηνών που θα παραμείνει προσδεδεμένο, το σκάφος θα ενεργοποιήσει τους κινητήρες του για να διορθώσει την τροχιά ολόκληρου του τροχιακού συγκροτήματος. Θα χρησιμεύσει επίσης ως χώρος ξεκούρασης για το πολυεθνικό πλήρωμα, και αργότερα θα φορτωθεί με σκουπίδια, πριν αυτοκαταστραφεί τελικά φλεγόμενο με βουτιά στον Ειρηνικό.
Αποστολές ανεφοδιασμού στον ISS πραγματοποιούν επίσης ιαπωνικά και ρωσικά μη επανδρωμένα σκάφη, καθώς και η κάψουλα Dragon της αμερικανικής εταιρείας SpaceX.
Μετά τον παροπλισμό των αμερικανικών διαστημικών λεωφορείων, τις αποστολές πληρωμάτων έχουν αναλάβει αποκλειστικά τα ρωσικά Soyuz.
Το τέταρτο από τα πέντε σκάφη που ανέλαβε να συνεισφέρει η ESA, η ευρωπαϊκή υπηρεσία Διαστήματος, εκτοξεύτηκε τα ξημερώματα με πύραυλο Ariane 5 (τον ισχυρότερο από τους πυραύλους της ευρωπαϊκής Arianespace) από το ευρωπαϊκό διαστημικό κέντρο στη Γαλλική Γουιάνα, κοντά στον ισημερινό.
Το «αυτοματοποιημένο όχημα μεταφοράς» (ATV) χρειάστηκε 64 λεπτά για να φτάσει την προσωρινή τροχιά «στάθμευσης» σε ύψος 260 χλμ, όπου ανέπτυξε τους ηλιακούς συλλέκτες. Θα προχωρήσει στη συνέχεια σε μια σειρά από μανούβρες και διαγνωστικές εξετάσεις, πριν συνδεθεί τελικά στον ISS στις 15 Ιουνίου.
Το ρομποτικό φορτηγό, μάζας 20.190 κιλών, «είναι το μεγαλύτερο, το πιο προηγμένο και το πιο αποτελεσματικό από τα σκάφη που εξυπηρετούν τον τροχιακό σταθμό» υπερηφανεύεται η ESA.
Εκτός όμως του ότι μεταφέρει στον ISS νερό, προωθητικό αέριο, οξυγόνο, τρόφιμα, εξοπλισμό και άλλες προμήθειες, το Albert Einstein θα έχει και άλλες χρήσεις: στη διάρκεια των τεσσάρων μηνών που θα παραμείνει προσδεδεμένο, το σκάφος θα ενεργοποιήσει τους κινητήρες του για να διορθώσει την τροχιά ολόκληρου του τροχιακού συγκροτήματος. Θα χρησιμεύσει επίσης ως χώρος ξεκούρασης για το πολυεθνικό πλήρωμα, και αργότερα θα φορτωθεί με σκουπίδια, πριν αυτοκαταστραφεί τελικά φλεγόμενο με βουτιά στον Ειρηνικό.
Αποστολές ανεφοδιασμού στον ISS πραγματοποιούν επίσης ιαπωνικά και ρωσικά μη επανδρωμένα σκάφη, καθώς και η κάψουλα Dragon της αμερικανικής εταιρείας SpaceX.
Μετά τον παροπλισμό των αμερικανικών διαστημικών λεωφορείων, τις αποστολές πληρωμάτων έχουν αναλάβει αποκλειστικά τα ρωσικά Soyuz.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου