Ελσίνκι
Ανοίξτε δρόμο, αλλιώς θα τον ανοίξει μόνο του. Το Arctech NB 508, ένα
παγοθραυστικό που ναυπηγείται για λογαριασμό του ρωσικού υπουργείου Μεταφορών,
είναι το πρώτο που μπορεί να ανοίγει δρόμο προς τα εμπρός, προς τα πίσω αλλά
και προς τα πλάγια.
Το NB 508, αναφέρει το Wired, σχεδιάστηκε ειδικά για τον Κόλπο της Φινλανδίας, έναν σημαντικό θαλάσσιο δρόμο ανάμεσα στη Φινλανδία και τη Ρωσία, ο οποίος αποτελεί και τη μοναδική έξοδο στον Ατλαντικό για το λιμάνι της Αγίας Πετρούπολης.
Το πρόβλημα είναι ότι ο κόλπος δέχεται τα νερά δεκάδων μικρών ποταμών, γι΄αυτό και τα νερά του έχουν ασυνήθιστα χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Αυτό σημαίνει ότι τα νερά του κόλπου παγώνουν σε υψηλότερη θερμοκρασία από ό,τι παγώνει συνήθως το θαλασσινό νερό (το αλάτι ανεβάζει το λεγόμενο σημείο πήξης).
Στον Κόλπο της Φινλανδίας, ο πάγος αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στη διέλευση πλοίων πέντε μήνες το χρόνο. Το 2001, περισσότερα από 100 σκάφη έμειναν παγιδευμένα στον πάγο μέχρι να φτάσουν τα παγοθραυστικά για να τα απεγκλωβίσουν.
Αυτό θα μπορούσε να γίνει πιο εύκολο χάρη στο NB 508 του φινλανδικού ναυπηγείου NB 508. Ακολουθώντας τον πατενταρισμένο σχεδιασμό της Arctech, το κύτος έχει ασύμμετρο, τραπεζοειδές σχήμα ώστε να επιτρέπει στο σκάφος να κινείται και πλάγια.
Το NB 508 είναι επίσης εφοδιασμένο με «αζιμουθιακό» σύστημα προώθησης -προπέλες των οποίων ο άξονας περιστροφής μπορεί να γυρίζει δεξιά και αριστερά, καταργώντας έτσι την ανάγκη για πηδάλιο.
Το νέο παγοθραυστικό μπορεί έτσι να κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω σε ένα μέτρο πάγου ή προς τα πλάγια σε πάγο πάχους 60 εκατοστών.
Εκτός από ασυνήθιστο σχήμα, όμως, το NB 508 καινοτομεί και για έναν άλλο λόγο: εκτός από παγοθραυστικό μπορεί να επιχειρεί και ως πλοίο διάσωσης καθώς και ως σκάφος απορρύπανσης σε περίπτωση διαρροής πετρελαίου στη θάλασσα.
Η παράδοσή του στη ρωσική κυβέρνηση προγραμματίζεται για την άνοιξη του 2014.
Το NB 508, αναφέρει το Wired, σχεδιάστηκε ειδικά για τον Κόλπο της Φινλανδίας, έναν σημαντικό θαλάσσιο δρόμο ανάμεσα στη Φινλανδία και τη Ρωσία, ο οποίος αποτελεί και τη μοναδική έξοδο στον Ατλαντικό για το λιμάνι της Αγίας Πετρούπολης.
Το πρόβλημα είναι ότι ο κόλπος δέχεται τα νερά δεκάδων μικρών ποταμών, γι΄αυτό και τα νερά του έχουν ασυνήθιστα χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Αυτό σημαίνει ότι τα νερά του κόλπου παγώνουν σε υψηλότερη θερμοκρασία από ό,τι παγώνει συνήθως το θαλασσινό νερό (το αλάτι ανεβάζει το λεγόμενο σημείο πήξης).
Στον Κόλπο της Φινλανδίας, ο πάγος αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στη διέλευση πλοίων πέντε μήνες το χρόνο. Το 2001, περισσότερα από 100 σκάφη έμειναν παγιδευμένα στον πάγο μέχρι να φτάσουν τα παγοθραυστικά για να τα απεγκλωβίσουν.
Αυτό θα μπορούσε να γίνει πιο εύκολο χάρη στο NB 508 του φινλανδικού ναυπηγείου NB 508. Ακολουθώντας τον πατενταρισμένο σχεδιασμό της Arctech, το κύτος έχει ασύμμετρο, τραπεζοειδές σχήμα ώστε να επιτρέπει στο σκάφος να κινείται και πλάγια.
Το NB 508 είναι επίσης εφοδιασμένο με «αζιμουθιακό» σύστημα προώθησης -προπέλες των οποίων ο άξονας περιστροφής μπορεί να γυρίζει δεξιά και αριστερά, καταργώντας έτσι την ανάγκη για πηδάλιο.
Το νέο παγοθραυστικό μπορεί έτσι να κινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω σε ένα μέτρο πάγου ή προς τα πλάγια σε πάγο πάχους 60 εκατοστών.
Εκτός από ασυνήθιστο σχήμα, όμως, το NB 508 καινοτομεί και για έναν άλλο λόγο: εκτός από παγοθραυστικό μπορεί να επιχειρεί και ως πλοίο διάσωσης καθώς και ως σκάφος απορρύπανσης σε περίπτωση διαρροής πετρελαίου στη θάλασσα.
Η παράδοσή του στη ρωσική κυβέρνηση προγραμματίζεται για την άνοιξη του 2014.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου