Καμπύλες, ρολόγια και υψηλή ευκρίνεια.
Αυτό ήταν σε μια φράση το νόημα της φετινής IFA, στην οποία την παράσταση
έκλεψαν οι τηλεοράσεις Ultra HD, οι κυρτές OLED αλλά και τα ρολόγια-
«σύντροφοι» των κινητών τηλεφώνων.
Κάθε χρόνο, οι εταιρείες έρχονται
οργανωμένες στην IFA με μια καινούργια «τάση». Κάποτε ήταν το Full HD, λίγο
αργότερα οι «πράσινες» συσκευές, μετά το 3D. Φέτος λοιπόν η μαγική λέξη ήταν
Ultra HD, ή 4Κ.
Εικόνες από την IFA 2013: Δείτε ένα συνοπτικό
βίντεο
Τηλεοράσεις 4Κ και Τηλεοράσεις με Καμπύλες
Πρόκειται για τη νέα γενιά τηλεοπτικών
δεκτών, με ανάλυση τετραπλάσια σε σχέση με τη σημερινή Full HD και με εικόνα
που «βγάζει μάτι» τόσο ως προς την καθαρότητά της όσο και ως προς την ποιότητα
των χρωμάτων. Πραγματικά, το να βλέπει κανείς από κοντά μια τέτοια τηλεόραση,
προφανώς με περιεχόμενο ειδικά φτιαγμένο για δέκτες Ultra HD, είναι ξεχωριστή
εμπειρία, η οποία δεν αποτυπώνεται ούτε με λέξεις ούτε με εικόνες. Εξίσου
εντυπωσιακό όμως ήταν το γεγονός ότι τηλεοράσεις Ultra HD υπήρχαν σε όλα τα
περίπτερα, τόσο των κολοσσών της τεχνολογίας, όσο και μικρότερων εταιρειών,
αλλά και από επιχειρήσεις που φέρνουν τηλεοράσεις απευθείας από την Κίνα. Κοινό
χαρακτηριστικό επίσης, ήταν οι μεγάλες διαστάσεις και οι αντίστοιχα μεγάλες
τιμές. Ξεκινώντας από τις 55 ίντσες, οι τηλεοράσεις Ultra HD κόστιζαν από 4.000
ευρώ στα καταστήματα της Γερμανίας, ενώ για το «κτήνος» των 110 ιντσών της
Samsung που παρουσιάστηκε στην έκθεση, η τιμή ήταν 250.000 ευρώ και μόνο για την
αγορά της Ασίας.
Με δεδομένο όμως ότι, ειδικά στις νέες
τεχνολογίες οι τιμές πέφτουν κατακόρυφα, δεν θα περάσει πολύς καιρός έως ότου
τα μοντέλα Ultra HD των 55 και των 65 ιντσών προσγειωθούν στα επίπεδα που
σήμερα βρίσκονται οι αντίστοιχες τηλεοράσεις 3D ή LED.
Διαβάστε στο tech.in.gr: Ένα βήμα πιο κοντά στην αληθοφανή
εικόνα 4Κ στην TV το 2013
«Πρόβλημα» για την τεχνολογία Ultra HD
αποτελεί (μέχρι στιγμής) η έλλειψη περιεχομένου για αυτή την ποιότητα δεκτών.
Στην έκθεση, οι τηλεοράσεις «έπαιζαν» ειδικά διαμορφωμένα βίντεο, φτιαγμένα επί
τούτου για να αναδεικνύουν την τεχνολογία. Ακόμη όμως δεν υπάρχουν ούτε ταινίες
ούτε τηλεοπτικοί σταθμοί ούτε και βιντεοπαιχνίδια που να είναι φτιαγμένα για να
«λάμπουν» στις νέες τηλεοράσεις. Βέβαια, στην IFA υπήρξαν κάμερες που μπορούσαν
να «τραβούν» εικόνα Ultra HD, η τιμή τους όμως έφτανε τα 4.000 ευρώ (είπαμε,
4Κ, ό,τι πάρεις 4 χιλιάδες!) γεγονός που σημαίνει ότι χρειάζεται λίγη υπομονή
και στο κομμάτι του περιεχομένου.
Μένοντας στις τηλεοράσεις, πέρα από υψηλή
ευκρίνεια, είδαμε και καμπύλες. Και δεν αναφερόμαστε στις κοπέλες που τις
παρουσίαζαν, αλλά στις ίδιες τις τηλεοράσεις. Οι κυρτές OLED, εκτός από το να
εντυπωσιάζουν με το σχεδιασμό του, εξασφαλίζουν ακόμη καλύτερη ποιότητα εικόνας
και βελτιωμένες χρωματικές αποχρώσεις, για να μην μπορείς να τραβήξεις τα μάτια
σου από πάνω τους.
·
Διαβάστε στο tech.in.gr: Σε τι είναι καλύτερες οι Κυρτές
Τηλεοράσεις OLED;
Έξυπνα ρολόγια
Η δεύτερη μεγάλη τάση της IFA φοριέται και
στο δεξί (σαν κόσμημα) και δεν είναι άλλη από τα «έξυπνα ρολόγια». Με
λειτουργικό Android, «παντρεύονται» ασύρματα με τα κινητά τηλέφωνα και
ενσωματώνουν λειτουργίες και εφαρμογές που κανονικά «έτρεχαν» μόνο στα κινητά.
Έτσι για παράδειγμα, αν δέχεστε κλήση θα νιώσετε να τρέμει το χέρι σας(!), ενώ
αν έχετε κάποιο ραντεβού ή λάβατε κάποιο e-mail, αυτό θα εμφανιστεί στην οθόνη
του ρολογιού. Για όσους θυμούνται τον «Ιππότη της Ασφάλτου», μπορείτε ακόμη και
να δώσετε φωνητικές εντολές, όπως έκανε ο Ντέιβιντ Χάσελχοφ στον ΚΙΤ πριν
αποφασίσει να γίνει ναυαγοσώστης.
Τα «έξυπνα ρολόγια» είναι πάντως και
όμορφα, μια και οι κατασκευαστές τους έχουν δώσει σημασία στο σχεδιασμό, άρα
φορώντας τα δεν νιώθεις σαν εξωγήινος geek που ακόμη δεν έχει ξεπεράσει τα παιδικά
του σύνδρομα.
Εντούτοις, τα ρολόγια νέας γενιάς δεν
είναι αυτόνομα κινητά τηλέφωνα ενώ σε πολλές περιπτώσεις «παντρεύονται» μόνο με
συγκεκριμένα μοντέλα της εταιρείας που τα κατασκεύασε. Έτσι, τουλάχιστον μέχρι
στιγμής, αντιμετωπίζονται ως αξεσουάρ και όχι ως αυτόνομες συσκευές.
·
Για παράδειγμα, το smartwatch της Samsung
δεν είναι «ο τέλειος σύντροφος» όλων των Android και η
Nissan δεν προορίζει το Nissan Nismo Watch για όλους τους οδηγούς αυτοκινήτων.
Πάρα από τις δύο μεγάλες αυτές
καινοτομίες, η IFA ήταν γεμάτη ταμπλέτες. Πολλές ταμπλέτες. Σε όλες τις διαστάσεις,
σε όλες τις τιμές, από όλες τις εταιρείες που φαίνεται ότι δεν θέλουν να
μείνουν εκτός από το πάρτι της φορητότητας. Με κοινό χαρακτηριστικό το
λογισμικό Android, δίνουν τη μάχη των λεπτομερειών, εστιάζοντας στη σχεδίαση,
στην ποιότητα του επεξεργαστή και στην ανάλυση της κάμερας. Για κάποιους
αυτές οι διαφορές είναι ουσιαστικές, για άλλους «ψιλά γράμματα», αρκεί να
κάνουν τη δουλειά τους.
Το έξυπνο ψυγείο της LG
για παράδειγμα, πως σας επιτρέπει να κάνετε έξυπνη διαχείριση του περιεχομένου
του; Ταμπλέτα είναι ο πίνακας αφής στην πόρτα του.
Παράλληλα, ανάμεσα στους «μικρούς» και
λιγότερο μικρούς κατασκευαστές, υπήρχαν χιλιάδες αξεσουάρ για φορητές συσκευές.
Θήκες, προσόψεις, φορτιστές, ηχεία, καλώδια, αλλά και πολλά «τρελά» αξεσουάρ,
όπως αεροπλανάκια και αυτοκίνητα που δέχονται εντολές από το κινητό.
Τέλος, με δεδομένο ότι όλες οι συσκευές,
ακόμη και τα πλυντήρια (!) συνδέονται στο Internet, η προστασία από το
κακόβουλο λογισμικό είναι η νέα τάση. Βέβαια, κανείς ακόμη δεν έχει αναπτύξει
malware για πλυντήρια ώστε να «βγάζουν χρώμα» τα ρούχα και να μην γίνεται
πρόπλυση, αλλά ειδικά τα κινητά τηλέφωνα με Android είναι ο υπ΄ αριθμόν ένα
στόχος. Γι’ αυτό και η Kaspersky Lab ανακοίνωσε τη νέα της σουίτα, που
προσφέρει ταυτόχρονα προστασία για PC, Mac και Android ώστε οι κάτοχοι της να
είναι πλήρως εξασφαλισμένοι.
Αποστολή: Δημήτρης
Πεφάνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου