Νέο Δελχί
Η πρώτη απόπειρα της Ινδίας να θέσει ένα
σκάφος σε τροχιά γύρω από τον Άρη απέτυχε τη Δευτέρα να ολοκληρώσει μια
μανούβρα πριν ξεκινήσει το μακρύ ταξίδι της προς τον γειτονικό πλανήτη.
Ο Ινδικός Οργανισμός Διαστημικής Έρευνας (ISRO) μπορεί πάντως να ελπίζει ότι η αποστολή θα βγει από τη δύσκολη θέση, καθώς διαθέτει αρκετά καύσιμα για να ολοκληρώσει τον ελιγμό την Τρίτη.
Η Αποστολή Δορυφόρου στον Άρη, ή Mangalyaan στα ινδικά, εκτοξεύτηκε στις 5 Νοεμβρίου με τον πύραυλο PSLV, ο οποίος δεν ήταν αρκετά ισχυρός για να στείλει το σκάφος σε μια απευθείας ταξίδι για τον Άρη. Για το λόγο αυτό το Mangalyaan προγραμματίστηκε να πραγματοποιήσει αρκετές περιφορές γύρω από τη Γη μέχρι να κερδίσει αρκετή ταχύτητα για να δραπετεύσει από το βαρυτικό πεδίο του πλανήτη.
Τα ξημερώματα της Δευτέρας το σκάφος των 1.350 κιλών πυροδότησε τον κινητήρα του προκειμένου να αυξήσει τη μέγιστη απόστασή του από τη Γη από τα 71.623 χιλιόμετρα στα 100.000 χλμ. Όμως ο κινητήρας υγρός καυσίμων εμφάνισε δυσλειτουργία και δεν κατάφερε να αυξήσει αυτή την απόσταση περισσότερο από 7.000 χιλιόμετρα.
Το θετικό, σύμφωνα με τον ISRO, είναι ότι το Mangalyaan διαθέτει περίσσευμα καυσίμων περίπου τεσσάρων κιλών. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να επιχειρήσει νέα πυροδότηση του κινητήρα την Τρίτη στις 01.30 ώρα Ελλάδας.
Αν η νέα απόπειρα πετύχει, το σκάφος θα είναι έτοιμο να πραγματοποιήσει τον τελευταίο ελιγμό γύρω από τη Γη στις 16 Νοεμβρίου, και να αναχωρήσει για το κύριο σκέλος του ταξιδιού μέχρι τον Άρη την 1η Δεκεμβρίου.
Στην ιστορία της διαστημικής εξερεύνησης, περίπου τα δύο τρίτα των αποστολών στον Άρη έχουν αποτύχει. Η επιτυχία του Μangalyaan θα τόνωνε την ινδική διαστημική υπερηφάνεια, ιδιαίτερα μετά την αποτυχία μιας αντίστοιχης κινεζικής αποστολής το 2011.
H πρώτη αποστολή της Ινδίας στον Άρη χρειάστηκε μόλις δύο χρόνια προετοιμασίας και θα στοιχίσει συνολικά μόλις 73 εκατομμύρια δολάρια, σχεδόν δέκα φορές λιγότερο από μια αντίστοιχη αποστολή που ετοιμάζεται να εκτοξεύσει η NASA.
Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης
Ο Ινδικός Οργανισμός Διαστημικής Έρευνας (ISRO) μπορεί πάντως να ελπίζει ότι η αποστολή θα βγει από τη δύσκολη θέση, καθώς διαθέτει αρκετά καύσιμα για να ολοκληρώσει τον ελιγμό την Τρίτη.
Η Αποστολή Δορυφόρου στον Άρη, ή Mangalyaan στα ινδικά, εκτοξεύτηκε στις 5 Νοεμβρίου με τον πύραυλο PSLV, ο οποίος δεν ήταν αρκετά ισχυρός για να στείλει το σκάφος σε μια απευθείας ταξίδι για τον Άρη. Για το λόγο αυτό το Mangalyaan προγραμματίστηκε να πραγματοποιήσει αρκετές περιφορές γύρω από τη Γη μέχρι να κερδίσει αρκετή ταχύτητα για να δραπετεύσει από το βαρυτικό πεδίο του πλανήτη.
Τα ξημερώματα της Δευτέρας το σκάφος των 1.350 κιλών πυροδότησε τον κινητήρα του προκειμένου να αυξήσει τη μέγιστη απόστασή του από τη Γη από τα 71.623 χιλιόμετρα στα 100.000 χλμ. Όμως ο κινητήρας υγρός καυσίμων εμφάνισε δυσλειτουργία και δεν κατάφερε να αυξήσει αυτή την απόσταση περισσότερο από 7.000 χιλιόμετρα.
Το θετικό, σύμφωνα με τον ISRO, είναι ότι το Mangalyaan διαθέτει περίσσευμα καυσίμων περίπου τεσσάρων κιλών. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να επιχειρήσει νέα πυροδότηση του κινητήρα την Τρίτη στις 01.30 ώρα Ελλάδας.
Αν η νέα απόπειρα πετύχει, το σκάφος θα είναι έτοιμο να πραγματοποιήσει τον τελευταίο ελιγμό γύρω από τη Γη στις 16 Νοεμβρίου, και να αναχωρήσει για το κύριο σκέλος του ταξιδιού μέχρι τον Άρη την 1η Δεκεμβρίου.
Στην ιστορία της διαστημικής εξερεύνησης, περίπου τα δύο τρίτα των αποστολών στον Άρη έχουν αποτύχει. Η επιτυχία του Μangalyaan θα τόνωνε την ινδική διαστημική υπερηφάνεια, ιδιαίτερα μετά την αποτυχία μιας αντίστοιχης κινεζικής αποστολής το 2011.
H πρώτη αποστολή της Ινδίας στον Άρη χρειάστηκε μόλις δύο χρόνια προετοιμασίας και θα στοιχίσει συνολικά μόλις 73 εκατομμύρια δολάρια, σχεδόν δέκα φορές λιγότερο από μια αντίστοιχη αποστολή που ετοιμάζεται να εκτοξεύσει η NASA.
Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου