Λονδίνο
Σε μια προσπάθεια να καταστήσει τη
Βρετανία πρωτοπόρο στην ανάπτυξη οχημάτων που οδηγούν τον εαυτό τους, το
Λονδίνο θα διαμορφώσει νομικό πλαίσιο για την κυκλοφορία ρομποτικών αυτοκινήτων
και υπόσχεται έπαθλο 10 εκατ. λιρών για την πόλη που θα δεχθεί να γίνει πεδίο
δοκιμών.
Όπως αναφέρει την Πέμπτη το BBC, τα πρόγραμμα για την προώθηση των αυτόνομων οχημάτων περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο Υποδομών πουπαρουσίασε η κυβέρνηση, με πρόβλεψη για τη διενέργεια νομικής έρευνας το 2014 πάνω στην οποία θα βασιστεί η αναθεώρηση της νομοθεσίας.
Πλήρως αυτόνομα οχήματα δοκιμάζονται ήδη στο Μίλτον Κέινς, μια μικρή πόλη 70 χλμ βορειοδυτικά του Λονδίνου, και ο αριθμός τους σχεδιάζεται να έχει αυξηθεί στα 100 έως τα μέσα του 2017.
Το 2017 θα μπορούσε εξάλλου να είναι η χρονιά για τη διάθεση του ρομποτικού οχήματος της Google, όπως τουλάχιστον ελπίζει η εταιρεία. Τα ρομποτικά αυτοκίνητά της έχουν καλύψει μέχρι σήμερα 804.000 χιλιόμετρα σε δοκιμές, ενώ τρεις πολιτείες των ΗΠΑ -Καλιφόρνια, Νεβάδα, Φλόριντα- έχουν τροποποιήσει τη νομοθεσία για να επιτρέψουν τη χρήση τους.
Όπως αναφέρει την Πέμπτη το BBC, τα πρόγραμμα για την προώθηση των αυτόνομων οχημάτων περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο Υποδομών πουπαρουσίασε η κυβέρνηση, με πρόβλεψη για τη διενέργεια νομικής έρευνας το 2014 πάνω στην οποία θα βασιστεί η αναθεώρηση της νομοθεσίας.
Πλήρως αυτόνομα οχήματα δοκιμάζονται ήδη στο Μίλτον Κέινς, μια μικρή πόλη 70 χλμ βορειοδυτικά του Λονδίνου, και ο αριθμός τους σχεδιάζεται να έχει αυξηθεί στα 100 έως τα μέσα του 2017.
Το 2017 θα μπορούσε εξάλλου να είναι η χρονιά για τη διάθεση του ρομποτικού οχήματος της Google, όπως τουλάχιστον ελπίζει η εταιρεία. Τα ρομποτικά αυτοκίνητά της έχουν καλύψει μέχρι σήμερα 804.000 χιλιόμετρα σε δοκιμές, ενώ τρεις πολιτείες των ΗΠΑ -Καλιφόρνια, Νεβάδα, Φλόριντα- έχουν τροποποιήσει τη νομοθεσία για να επιτρέψουν τη χρήση τους.
Ο Μπραντ Τέμπλτον, μηχανικός λογισμικού
και σύμβουλος της Google στο πρόγραμμα, δεν δείχνει να ανησυχεί ότι τα θέματα
ευθύνης σε περίπτωσης ατυχήματος θα επιβραδύνουν την άφιξη της τεχνολογίας
στους δρόμους.
«Οι άνθρωποι σκοτώνουν 1,2 εκατομμύρια άτομα το χρόνο σε τροχαία δυστυχήματα [...] Για μένα, το πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι το εάν ένα μηχάνημα έχει μεγαλύτερη ευθύνη από έναν μεθυσμένο οδηγό. Οι χώρες που κρίνουν ότι ένα μηχάνημα έχει μεγαλύτερη ευθύνη πράγματι θα επιβραδύνουν την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας» είπε.
Τα ρομποτικά οχήματα, εκτίμησε, «θα μειώσουν δραστικά την κατανάλωση ενέργειας και τη συμφόρηση στους δρόμους και θα οδηγήσουν στην κατάργηση των περισσότερων χώρων στάθμευσης, οι οποίοι καταλαμβάνουν τεράστιους χώρους στις πόλεις μας».
Η Google, εξάλλου, δεν είναι η μόνη που ευελπιστεί ότι το πράσινο φως θα ανάψει για τα αυτόνομα οχήματα εντός της δεκαετίας. Η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla σχεδιάζει να λανσάρει αυτόνομα μοντέλα το 2016, ενώ άλλοι κατασκευαστές, όπως η Daimler και η Nissan βάζουν στόχο το 2020.
«Οι άνθρωποι σκοτώνουν 1,2 εκατομμύρια άτομα το χρόνο σε τροχαία δυστυχήματα [...] Για μένα, το πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι το εάν ένα μηχάνημα έχει μεγαλύτερη ευθύνη από έναν μεθυσμένο οδηγό. Οι χώρες που κρίνουν ότι ένα μηχάνημα έχει μεγαλύτερη ευθύνη πράγματι θα επιβραδύνουν την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας» είπε.
Τα ρομποτικά οχήματα, εκτίμησε, «θα μειώσουν δραστικά την κατανάλωση ενέργειας και τη συμφόρηση στους δρόμους και θα οδηγήσουν στην κατάργηση των περισσότερων χώρων στάθμευσης, οι οποίοι καταλαμβάνουν τεράστιους χώρους στις πόλεις μας».
Η Google, εξάλλου, δεν είναι η μόνη που ευελπιστεί ότι το πράσινο φως θα ανάψει για τα αυτόνομα οχήματα εντός της δεκαετίας. Η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla σχεδιάζει να λανσάρει αυτόνομα μοντέλα το 2016, ενώ άλλοι κατασκευαστές, όπως η Daimler και η Nissan βάζουν στόχο το 2020.
Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου