Κολωνία
Με στόχο να διευκολύνει την ανάπτυξη
της αγοράς drone και παράλληλα να προστατεύσει την ασφάλεια των πολιτών, η
Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφάλειας (EASA) προτείνει να οριστούν τρεις
κατηγορίες μη επανδρωμένων αεροσκαφών που θα ρυθμίζονται διαφορετικά.
Όπως αναφέρει την Παρασκευή το πρακτορείο Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να έχει παρουσιάσει έως τον Δεκέμβριο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των drone στην κατώτερη, ασφαλέστερη κατηγορία. Αυτό θα επέτρεπε την επίσημη έναρξη της εμπορικής τους χρήσης στην ΕΕ από το 2016.
Οι κανόνες για τις πτήσεις drone διαφέρουν σήμερα από χώρα σε χώρα και η Επιτροπή θα ήθελε να καθορίσει ένα βασικό ρυθμιστικό σχέδιο σε όλη την Ένωση.
Η Γαλλία θορυβήθηκε πρόσφατα από τις παράνομες, μυστηριώδεις πτήσης drone που καταγράφηκαν πάνω από τον Πύργο του Άιφελ, την αμερικανική πρεσβεία και άλλους χώρους.
Στη Γερμανία τα drone πρέπει να έχουν βάρος το πολύ 25 κιλά, ενώ στη Βρετανία τα drone άνω των 20 κιλών υπόκεινται στους ίδιους κανονισμούς με τα επανδρωμένα αεροσκάφη.
Στις ΗΠΑ, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) απαγορεύει τις περισσότερες εμπορικές χρήσεις των drone, αν και δέχεται αιτήματα για εξαιρέσεις μέχρι να διαμορφωθεί το τελικό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Διαβάστε επίσης:
Όπως αναφέρει την Παρασκευή το πρακτορείο Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να έχει παρουσιάσει έως τον Δεκέμβριο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των drone στην κατώτερη, ασφαλέστερη κατηγορία. Αυτό θα επέτρεπε την επίσημη έναρξη της εμπορικής τους χρήσης στην ΕΕ από το 2016.
Οι κανόνες για τις πτήσεις drone διαφέρουν σήμερα από χώρα σε χώρα και η Επιτροπή θα ήθελε να καθορίσει ένα βασικό ρυθμιστικό σχέδιο σε όλη την Ένωση.
Η Γαλλία θορυβήθηκε πρόσφατα από τις παράνομες, μυστηριώδεις πτήσης drone που καταγράφηκαν πάνω από τον Πύργο του Άιφελ, την αμερικανική πρεσβεία και άλλους χώρους.
Στη Γερμανία τα drone πρέπει να έχουν βάρος το πολύ 25 κιλά, ενώ στη Βρετανία τα drone άνω των 20 κιλών υπόκεινται στους ίδιους κανονισμούς με τα επανδρωμένα αεροσκάφη.
Στις ΗΠΑ, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) απαγορεύει τις περισσότερες εμπορικές χρήσεις των drone, αν και δέχεται αιτήματα για εξαιρέσεις μέχρι να διαμορφωθεί το τελικό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Διαβάστε επίσης:
- Δημοσιογραφικά drones στον ουρανό των ΗΠΑ
- Σύγχυση στις ΗΠΑ για τους κανόνες πτήσης των drone
- Δοκιμές ασφάλειας πριν οι ουρανοί των ΗΠΑ ανοίξουν για τα drone
- Χιλιάδες μη επανδρωμένα αεροσκάφη γεμίζουν τους ουρανούς των ΗΠΑ
Σύμφωνα με
τις προτάσεις της EASA, η οποία έχει την έδρα της στην Κολωνία της Γερμανίας, η
κατηγορία χαμηλότερου κινδύνου θα αφορά μη επανδρωμένα αεροσκάφη «χαμηλής
ενέργειας», συμπεριλαμβανομένων των αεροσκαφών μοντελισμού. Τα drone αυτής της
κατηγορίας θα πρέπει να παραμένουν διαρκώς στο οπτικό πεδίο του χειριστή,
μακριά από χώρους όπως αεροδρόμια και εθνικά πάρκα, σε ύψος μέχρι 150 μέτρα. Οι
πτήσεις πάνω από πλήθη θα απαγορεύονται για λόγους ασφάλειας.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά drone που πετούν πάνω από ανθρώπους ή μοιράζονται τον εναέριο χώρο με άλλα αεροσκάφη. Σε αυτή την περίπτωση, οι πτήσεις θα επιτρέπονται με άδεια μόνο έπειτα από εκτίμηση των κινδύνων.
Η τρίτη κατηγορία θα αφορά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα οποία θα υπόκεινται σε κανόνες παρόμοιους με αυτούς που ισχύουν για τις επανδρωμένες πτήσεις. Η χρήση τους θα απαιτεί έγκριση από πολλαπλούς αρμόδιους φορείς.
«Οι κανόνες αυτοί θα εξασφαλίσουν ένα ασφαλές και γόνιμο περιβάλλον για την ανάπτυξη αυτής της πολλά υποσχόμενης βιομηχανίας» δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της EASA Πάτρικ Κάι.
Η ESA δεν εξέτασε το θέμα της ενδεχόμενης παραβίασης της ιδιωτικότητας των πολιτών και πρότεινε την εξέταση και τη ρύθμισή του σε εθνικό επίπεδο. Ένα μέτρο για την παρακολούθηση των drone θα ήταν η χρήση καρτών SIM, είπε.
Μιλώντας σε συνέδριο για τα drone την περασμένη εβδομάδα, η ευρωπαία επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλκ δήλωσε ότι τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη «εγείρουν ανησυχίες αν οι πολίτες νιώθουν ότι παραβιάζεται η ιδιωτική τους ζωή· αν συλλέγουν δεδομένα παρανόμως· και αν μετατραπούν σε ιπτάμενη παρενόχληση».
Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης
Η δεύτερη κατηγορία αφορά drone που πετούν πάνω από ανθρώπους ή μοιράζονται τον εναέριο χώρο με άλλα αεροσκάφη. Σε αυτή την περίπτωση, οι πτήσεις θα επιτρέπονται με άδεια μόνο έπειτα από εκτίμηση των κινδύνων.
Η τρίτη κατηγορία θα αφορά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα οποία θα υπόκεινται σε κανόνες παρόμοιους με αυτούς που ισχύουν για τις επανδρωμένες πτήσεις. Η χρήση τους θα απαιτεί έγκριση από πολλαπλούς αρμόδιους φορείς.
«Οι κανόνες αυτοί θα εξασφαλίσουν ένα ασφαλές και γόνιμο περιβάλλον για την ανάπτυξη αυτής της πολλά υποσχόμενης βιομηχανίας» δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της EASA Πάτρικ Κάι.
Η ESA δεν εξέτασε το θέμα της ενδεχόμενης παραβίασης της ιδιωτικότητας των πολιτών και πρότεινε την εξέταση και τη ρύθμισή του σε εθνικό επίπεδο. Ένα μέτρο για την παρακολούθηση των drone θα ήταν η χρήση καρτών SIM, είπε.
Μιλώντας σε συνέδριο για τα drone την περασμένη εβδομάδα, η ευρωπαία επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλκ δήλωσε ότι τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη «εγείρουν ανησυχίες αν οι πολίτες νιώθουν ότι παραβιάζεται η ιδιωτική τους ζωή· αν συλλέγουν δεδομένα παρανόμως· και αν μετατραπούν σε ιπτάμενη παρενόχληση».
Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου