Μάουντεν
Βιου, Καλιφόρνια
To πρώτο αυτόνομο όχημα που
αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από την Google
έλαβε άδεια για δοκιμές στους δημόσιους δρόμους της Καλιφόρνια από το
καλοκαίρι.
Η εταιρεία έχει συμπληρώσει εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών, μέχρι σήμερα όμως χρησιμοποιούσε τροποποιημένα SUV της Lexus.
Το πρωτότυπο που βγαίνει τώρα στο δρόμο μοιάζει με Smart που φορά στον ουρανό ένα μαύρο καπέλο μέσα στο οποίο κρύβονται αισθητήρες. Έχει περισσότερες δυνατότητες από το πρωτότυπο που είχε παρουσιάσει η Google τον Μάιο, τόσο υποτυπώδες που δεν είχε καν πραγματικά φώτα.
Στην τελική του μορφή, το διθέσιο αυτοκίνητο δεν θα περιλαμβάνει τιμόνι και πεντάλ. Ωστόσο οι κανονισμοί των αμερικανικών πολιτειών που έχουν δώσει άδεια για τέτοιες δοκιμές απαιτούν την παρουσία ανθρώπινου χειριστή, οπότε στα αυτοκίνητα θα υπάρχει πάντα οδηγός που θα αναλαμβάνει τον έλεγχο σε περίπτωση ανάγκης.
Από το δοκιμαστικό όχημα απουσιάζουν οι αερόσακοι και άλλοι μηχανισμοί ασφάλειας που απαιτούνται από την νομοθεσία τεχνολογία, οπότε η ταχύτητα δεν θα υπερβαίνει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Το αυτοκινητάκι χρειάζεται επίσης φόρτιση κάθε 130 χιλιόμετρα και μπορεί να κυκλοφορεί μόνο σε δρόμους που έχουν χαρτογραφηθεί από την Google.
Όπως τα τροποποιημένα Lexus, το νέο μοντέλο διαθέτει κάμερες, ραντάρ και λέιζερ για να σαρώνει το δρόμο και να αναγνωρίζει αντικείμενα. Επιπλέον, ανταλλάσσει δεδομένα με άλλα ρομποτικά οχήματα του είδους του, ενημερώνοντάς για για παράδειγμα σε ποια σημεία του δρόμου υπάρχουν κόκκινοι κώνοι της τροχαίας.
Το όχημα συναρμολογείται για λογαριασμό της Google στο Ντιτρόιτ από την εταιρεία Roush Industries. Σε πρώτη φάση, 25 αυτοκίνητα θα βγουν για δοκιμές, κυρίως κοντά στα κεντρικά της Google στο Μάουντεν Βιου της Σίλικον Βάλεϊ. Αργότερα, 50 έως 100 οχήματα θα δοκιμαστούν σε περιοχές με ανηφόρες και περισσότερες βροχοπτώσεις.
Η Google είχε σοκάρει την αυτοκινητοβιομηχανία το 2010 με την ανακοίνωσή της ότι αναπτύσσει αυτόνομα οχήματα. Έκτοτε έχει διευκρινίσει ότι δεν επιθυμεί να γίνει κατασκευαστής αυτοκινήτων, αλλά να αναπτύξει τεχνολογίες που μπορούν να υιοθετήσουν οι κατασκευαστές.
Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, η Google παραδέχτηκε στο Associated Press ότι τα οχήματά της έχουν εμπλακεί σε 11 ελαφρά τροχαία ατυχήματα τα τελευταία έξι χρόνια. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα ατυχήματα προκλήθηκαν από λάθη οδηγών και όχι από τα ρομποτικά αυτοκίνητα, διαβεβαίωσε η εταιρεία.
Απώτερος στόχος είναι η εξάλειψη του ανθρώπινου παράγοντα, ο οποίος εκτιμάται ότι ευθύνεται για το 90% των 1,2 εκατομμυρίων θανάτων από τροχαία κάθε χρόνο.
Η εταιρεία έχει συμπληρώσει εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών, μέχρι σήμερα όμως χρησιμοποιούσε τροποποιημένα SUV της Lexus.
Το πρωτότυπο που βγαίνει τώρα στο δρόμο μοιάζει με Smart που φορά στον ουρανό ένα μαύρο καπέλο μέσα στο οποίο κρύβονται αισθητήρες. Έχει περισσότερες δυνατότητες από το πρωτότυπο που είχε παρουσιάσει η Google τον Μάιο, τόσο υποτυπώδες που δεν είχε καν πραγματικά φώτα.
Στην τελική του μορφή, το διθέσιο αυτοκίνητο δεν θα περιλαμβάνει τιμόνι και πεντάλ. Ωστόσο οι κανονισμοί των αμερικανικών πολιτειών που έχουν δώσει άδεια για τέτοιες δοκιμές απαιτούν την παρουσία ανθρώπινου χειριστή, οπότε στα αυτοκίνητα θα υπάρχει πάντα οδηγός που θα αναλαμβάνει τον έλεγχο σε περίπτωση ανάγκης.
Από το δοκιμαστικό όχημα απουσιάζουν οι αερόσακοι και άλλοι μηχανισμοί ασφάλειας που απαιτούνται από την νομοθεσία τεχνολογία, οπότε η ταχύτητα δεν θα υπερβαίνει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Το αυτοκινητάκι χρειάζεται επίσης φόρτιση κάθε 130 χιλιόμετρα και μπορεί να κυκλοφορεί μόνο σε δρόμους που έχουν χαρτογραφηθεί από την Google.
Όπως τα τροποποιημένα Lexus, το νέο μοντέλο διαθέτει κάμερες, ραντάρ και λέιζερ για να σαρώνει το δρόμο και να αναγνωρίζει αντικείμενα. Επιπλέον, ανταλλάσσει δεδομένα με άλλα ρομποτικά οχήματα του είδους του, ενημερώνοντάς για για παράδειγμα σε ποια σημεία του δρόμου υπάρχουν κόκκινοι κώνοι της τροχαίας.
Το όχημα συναρμολογείται για λογαριασμό της Google στο Ντιτρόιτ από την εταιρεία Roush Industries. Σε πρώτη φάση, 25 αυτοκίνητα θα βγουν για δοκιμές, κυρίως κοντά στα κεντρικά της Google στο Μάουντεν Βιου της Σίλικον Βάλεϊ. Αργότερα, 50 έως 100 οχήματα θα δοκιμαστούν σε περιοχές με ανηφόρες και περισσότερες βροχοπτώσεις.
Η Google είχε σοκάρει την αυτοκινητοβιομηχανία το 2010 με την ανακοίνωσή της ότι αναπτύσσει αυτόνομα οχήματα. Έκτοτε έχει διευκρινίσει ότι δεν επιθυμεί να γίνει κατασκευαστής αυτοκινήτων, αλλά να αναπτύξει τεχνολογίες που μπορούν να υιοθετήσουν οι κατασκευαστές.
Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, η Google παραδέχτηκε στο Associated Press ότι τα οχήματά της έχουν εμπλακεί σε 11 ελαφρά τροχαία ατυχήματα τα τελευταία έξι χρόνια. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα ατυχήματα προκλήθηκαν από λάθη οδηγών και όχι από τα ρομποτικά αυτοκίνητα, διαβεβαίωσε η εταιρεία.
Απώτερος στόχος είναι η εξάλειψη του ανθρώπινου παράγοντα, ο οποίος εκτιμάται ότι ευθύνεται για το 90% των 1,2 εκατομμυρίων θανάτων από τροχαία κάθε χρόνο.
Newsroom
ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου