Καλιφόρνια
Μετά την ιστορική προσεδάφιση του Falcon 9,
τον περασμένο Δεκέμβριο, η SpaceX πρόκειται να επιχειρήσει και πάλι την
επιστροφή του πυραύλου της σε πλωτή εξέδρα. Πρόκειται για ένα ελιγμό που η
εταιρεία του δισεκατομμυριούχου Ελον Μασκ έχει αποπειραθεί ανεπιτυχώς δύο φορές
στο παρελθόν.
Η αποστολή προγραμματίζεται για τις 17 Ιανουαρίου με σκοπό να τεθεί σε τροχιά ένας δορυφόρος ωκεανογραφικής παρατήρησης της NASA. Η εκτόξευση θα γίνει από την αεροπορική βάση Βάντεμπεργκ της Καλιφόρνια, αντί του αρκωτηρίου Κανάβεραλ, ως είθισται.
Για την αποστολή αυτή δεν θα χρησιμοποιηθεί η τελευταία έκδοση του πυραύλου Falcon 9, όπως αυτός που προσεδαφίστηκε στις 22 Δεκεμβρίου, αλλά μία παλαιότερη έκδοση (η επονομαζόμενη v1.1), η οποία διαθέτει λιγότερη ώθηση, αλλά η εταιρεία υπολογίζει ότι θα χρειαστεί λιγότερα καύσιμα για την ανάκτηση του οχήματος.
Γιατί λιγότερα καύσιμα; Μετά την εκτόξευση, οι πύραυλοι ακολουθούν μία παραβολική τροχιά, απομακρυνόμενοι από το σημείο εκτόξευσης τόσο οριζόντια όσο και κάθετα. Η επιστροφή ενός πυραύλου στο αρχικό σημείο, σημαίνει ότι θα πρέπει να διανύσει μεγάλη απόσταση.
Η απόσταση, επομένως και τα καύσιμα, μπορούν να ελαχιστοποιηθούν αν το σημείο προσεδάφισης (εν προκειμένω η πλωτή εξέδρα) είναι κατάλληλα τοποθετημένο μακριά από το σημείο εκτόξευσης.
Η SpaceX έχει επιχειρήσει να προσεδαφίσει το πρώτο στάδιο πυραύλου Falcon 9 τον Απρίλιο του 2015, όμως αυτό χτύπησε δυνατά την πλατφόρμα του μη επανδρωμένου πλοίου και αναποδογύρισε. Η προηγούμενη απόπειρατον Ιανουάριο είχε παρόμοια κατάληξη: Ο πύραυλος συνετρίβη και ανεφλέγη πάνω στην πλωτή εξέδρα.
Η αποστολή προγραμματίζεται για τις 17 Ιανουαρίου με σκοπό να τεθεί σε τροχιά ένας δορυφόρος ωκεανογραφικής παρατήρησης της NASA. Η εκτόξευση θα γίνει από την αεροπορική βάση Βάντεμπεργκ της Καλιφόρνια, αντί του αρκωτηρίου Κανάβεραλ, ως είθισται.
Για την αποστολή αυτή δεν θα χρησιμοποιηθεί η τελευταία έκδοση του πυραύλου Falcon 9, όπως αυτός που προσεδαφίστηκε στις 22 Δεκεμβρίου, αλλά μία παλαιότερη έκδοση (η επονομαζόμενη v1.1), η οποία διαθέτει λιγότερη ώθηση, αλλά η εταιρεία υπολογίζει ότι θα χρειαστεί λιγότερα καύσιμα για την ανάκτηση του οχήματος.
Γιατί λιγότερα καύσιμα; Μετά την εκτόξευση, οι πύραυλοι ακολουθούν μία παραβολική τροχιά, απομακρυνόμενοι από το σημείο εκτόξευσης τόσο οριζόντια όσο και κάθετα. Η επιστροφή ενός πυραύλου στο αρχικό σημείο, σημαίνει ότι θα πρέπει να διανύσει μεγάλη απόσταση.
Η απόσταση, επομένως και τα καύσιμα, μπορούν να ελαχιστοποιηθούν αν το σημείο προσεδάφισης (εν προκειμένω η πλωτή εξέδρα) είναι κατάλληλα τοποθετημένο μακριά από το σημείο εκτόξευσης.
Η SpaceX έχει επιχειρήσει να προσεδαφίσει το πρώτο στάδιο πυραύλου Falcon 9 τον Απρίλιο του 2015, όμως αυτό χτύπησε δυνατά την πλατφόρμα του μη επανδρωμένου πλοίου και αναποδογύρισε. Η προηγούμενη απόπειρατον Ιανουάριο είχε παρόμοια κατάληξη: Ο πύραυλος συνετρίβη και ανεφλέγη πάνω στην πλωτή εξέδρα.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου