Ουάσινγκτον
Τα ρομπότ
αποκτούν δίπλωμα οδήγησης: σε μια εξέλιξη που χαρακτηρίζεται σημαντικό
βήμα για την έγκριση των αυτόνομων οχημάτων, η αμερικανική υπηρεσία οδικής
ασφάλειας έκρινε ότι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που οδηγεί το ρομποτικό
αυτοκίνητο της Google μπορεί όντως να θεωρηθεί «οδηγός» σύμφωνα με την
ομοσπονδιακή νομοθεσία.
Η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) διευκρίνισε ότι συμφωνεί με τη Google ότι τα οχήματά τους «δεν θα έχουν "οδηγό" με την παραδοσιακή έννοια όπως ίσχυε εδώ και περισσότερο από 100 χρόνια.
Η διευκρίνιση έρχεται ως απάντηση σε πρόταση που υπέβαλε η Google για το σχέδιο ενός αυτοκινήτου που «δεν χρειάζεται ανθρώπινο οδηγό», αναφέρει το πρακτορείο Reuters.
Πράγματι, η NHTSA «ερμηνεύει ότι ο όρος "οδηγός", στο πλαίσιο του σχεδίου που περιγράφει η Google, αναφέρεται στο [σύστημα αυτόνομης οδήγησης] και όχι σε οποιονδήποτε από τους επιβαίνοντες του οχήματος».
Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google (μέλος πλέον του ομίλου Alphabet) διαμαρτύρονται ότι οι ομοσπονδιακοί και πολιτειακοί νόμοι δυσχεραίνουν τη δοκιμή και τελικά την εμπορική κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων.
Η Καλιφόρνια, για παράδειγμα, παρουσίασε νομοσχέδιο που θα απαγόρευε την κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς τιμόνι ή φρένα ή χωρίς την παρουσία ανθρώπινου οδηγού με δίπλωμα.
Στην απάντησή της προς την Google η NHTSA παραθέτει τα νομικά εμπόδια για την κυκλοφορία ρομποτικών αυτοκινήτων, επισημαίνοντας ότι ορισμένες υφιστάμενες απαιτήσεις, όπως η ύπαρξη φρένων που ενεργοποιούνται με το πόδι, δεν μπορούν να αρθούν άμεσα.
«Το επόμενο ερώτημα είναι το εάν και το πώς μπορεί η Google να αποδείξει ότι [το σύστημα αυτόνομης οδήγησης] πληροί τα στάνταρτ που αναπτύχθηκαν και σχεδιάστηκαν για οχήματα με ανθρώπινους οδηγούς» λέει η υπηρεσία.
Ουσιαστικά, οι ομοσπονδιακοί κανόνες που απαιτούν την ύπαρξη οργάνων όπως το τιμόνι και τα φρένα θα έπρεπε να γραφτούν από την αρχή προτού η Google προσφέρει οχήματα χωρίς αυτά τα όργανα.
Ένα παράδειγμα είναι η απαίτηση για προειδοποιητική ένδειξη στο ταμπλό σε περίπτωση χαμηλής πίεσης στα λάστιχα. Σύμφωνα με την NHTSA, στην περίπτωση των αυτόνομων οχημάτων θα πρέπει να υπάρχει ένα τεστ που βεβαιώνει ότι ο υπολογιστής του αυτοκινήτου είναι ενήμερος για το πρόβλημα όπως θα ήταν ένας άνθρωπος.
Η υπηρεσία δηλώνει πάντως πρόθυμη να στηρίξει αιτήματα της Google για εξαιρέσεις από ορισμένες απαιτήσεις της υφιστάμενης τοποθεσίας, προσθέτει το Reuters.
H Google, από την πλευρά της, υποστήριζε στην πρότασή της ότι θα ήταν επικίνδυνο να μπορούν να αναλαμβάνουν οι άνθρωποι τον έλεγχο του οχήματος -μια ιδέα που παραμένει σε νομικά γκρίζα περιοχή.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι «ακόμα εξετάζει» την μακροσκελή απάντηση της NHTSA.
Πέρυσι η Google παρουσίασε ένα μικρό όχημα χωρίς τιμόνι, διευκρίνισε όμως ότι πιθανώς θα συνεργαστεί με κάποια αυτοκινητοβιομηχανία για την κατασκευή αυτόνομων οχημάτων.
Η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) διευκρίνισε ότι συμφωνεί με τη Google ότι τα οχήματά τους «δεν θα έχουν "οδηγό" με την παραδοσιακή έννοια όπως ίσχυε εδώ και περισσότερο από 100 χρόνια.
Η διευκρίνιση έρχεται ως απάντηση σε πρόταση που υπέβαλε η Google για το σχέδιο ενός αυτοκινήτου που «δεν χρειάζεται ανθρώπινο οδηγό», αναφέρει το πρακτορείο Reuters.
Πράγματι, η NHTSA «ερμηνεύει ότι ο όρος "οδηγός", στο πλαίσιο του σχεδίου που περιγράφει η Google, αναφέρεται στο [σύστημα αυτόνομης οδήγησης] και όχι σε οποιονδήποτε από τους επιβαίνοντες του οχήματος».
Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google (μέλος πλέον του ομίλου Alphabet) διαμαρτύρονται ότι οι ομοσπονδιακοί και πολιτειακοί νόμοι δυσχεραίνουν τη δοκιμή και τελικά την εμπορική κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων.
Η Καλιφόρνια, για παράδειγμα, παρουσίασε νομοσχέδιο που θα απαγόρευε την κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς τιμόνι ή φρένα ή χωρίς την παρουσία ανθρώπινου οδηγού με δίπλωμα.
Στην απάντησή της προς την Google η NHTSA παραθέτει τα νομικά εμπόδια για την κυκλοφορία ρομποτικών αυτοκινήτων, επισημαίνοντας ότι ορισμένες υφιστάμενες απαιτήσεις, όπως η ύπαρξη φρένων που ενεργοποιούνται με το πόδι, δεν μπορούν να αρθούν άμεσα.
«Το επόμενο ερώτημα είναι το εάν και το πώς μπορεί η Google να αποδείξει ότι [το σύστημα αυτόνομης οδήγησης] πληροί τα στάνταρτ που αναπτύχθηκαν και σχεδιάστηκαν για οχήματα με ανθρώπινους οδηγούς» λέει η υπηρεσία.
Ουσιαστικά, οι ομοσπονδιακοί κανόνες που απαιτούν την ύπαρξη οργάνων όπως το τιμόνι και τα φρένα θα έπρεπε να γραφτούν από την αρχή προτού η Google προσφέρει οχήματα χωρίς αυτά τα όργανα.
Ένα παράδειγμα είναι η απαίτηση για προειδοποιητική ένδειξη στο ταμπλό σε περίπτωση χαμηλής πίεσης στα λάστιχα. Σύμφωνα με την NHTSA, στην περίπτωση των αυτόνομων οχημάτων θα πρέπει να υπάρχει ένα τεστ που βεβαιώνει ότι ο υπολογιστής του αυτοκινήτου είναι ενήμερος για το πρόβλημα όπως θα ήταν ένας άνθρωπος.
Η υπηρεσία δηλώνει πάντως πρόθυμη να στηρίξει αιτήματα της Google για εξαιρέσεις από ορισμένες απαιτήσεις της υφιστάμενης τοποθεσίας, προσθέτει το Reuters.
H Google, από την πλευρά της, υποστήριζε στην πρότασή της ότι θα ήταν επικίνδυνο να μπορούν να αναλαμβάνουν οι άνθρωποι τον έλεγχο του οχήματος -μια ιδέα που παραμένει σε νομικά γκρίζα περιοχή.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι «ακόμα εξετάζει» την μακροσκελή απάντηση της NHTSA.
Πέρυσι η Google παρουσίασε ένα μικρό όχημα χωρίς τιμόνι, διευκρίνισε όμως ότι πιθανώς θα συνεργαστεί με κάποια αυτοκινητοβιομηχανία για την κατασκευή αυτόνομων οχημάτων.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου