Παρίσι
Φωτοβολταϊκά
πάνελ συνολικής επιφάνειας 2,8 στρεμμάτων καλύπτουν πλέον ένα χιλιόμετρο
αυτοκινητόδρομου έξω από χωριό της Νορμανδίας -είναι το πρώτο βήμα στο φιλόδοξο
σχέδιο της Γαλλίας να καλύψει με φωτοβολταϊκά όλους τους μεγάλους
αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Ο φωτοβολταϊκός δρόμος έξω από το χωριό του Τρουρούβρ-ο-Περς, κόστους 5 εκατ. ευρώ, εγκαινιάστηκε την Πέμπτη από την υπουργό Οικονομίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ, η οποία είχε δηλώσει ότι και τα 1.000 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων στη Γαλλία θα έπρεπε να μετατραπούν σε ηλιακά πάρκα.
Το πιλοτικό έργο θα δείξει τώρα αν η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια αρκεί για τον φωτισμό του αυτοκινητόδρομου και των δρόμων του χωριού.
Όπως πάντως επισημαίνει η Le Monde, πολλοί αμφιβάλλουν για την οικονομική βιωσιμότητα της ιδέας: πρώτον, το κόστος της εγκατάστασης, 5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο δρόμου, είναι αρκετά υψηλό. Δεύτερον, τα φωτοβολταϊκά που καλύπτουν επίπεδες επιφάνειες αποδίδουν λιγότερο από τα κεκλιμένα πάνελ. Και τρίτον, τα ίδια τα πάνελ πρέπει να είναι ανθεκτικά για να αντέχουν την διερχόμενη κίνηση.
Σύμφωνα πάντως με την εταιρεία Colas που ανέλαβε την υλοποίηση του έργου στο Τρουρούβρ-ο-Περς, τα πάνελ έχουν καλυφθεί με ρητίνη που περιέχει τρία στρώματα πυριτίου, έτσι ώστε να αντέχουν ακόμα και τα πιο βαριά οχήματα.
Παρόμοιος αυτοκινητόδρομος δεν υπάρχει σε άλλη χώρα. Το 2014, ένα ηλιακό μονοπάτι για ποδήλατα εγκαινιάστηκε στο Κρόμενι της Ολλανδίας, και μέχρι σήμερα έχει δώσει 3.000 κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας, αρκετές για να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας για έναν χρόνο.
Ωστόσο το ποσό που χρειάστηκε για την κατασκευή του μονοπατιού θα αρκούσε για να αγοραστούν 520.000 κιλοβατώρες.
Ο φωτοβολταϊκός δρόμος έξω από το χωριό του Τρουρούβρ-ο-Περς, κόστους 5 εκατ. ευρώ, εγκαινιάστηκε την Πέμπτη από την υπουργό Οικονομίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ, η οποία είχε δηλώσει ότι και τα 1.000 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων στη Γαλλία θα έπρεπε να μετατραπούν σε ηλιακά πάρκα.
Το πιλοτικό έργο θα δείξει τώρα αν η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια αρκεί για τον φωτισμό του αυτοκινητόδρομου και των δρόμων του χωριού.
Όπως πάντως επισημαίνει η Le Monde, πολλοί αμφιβάλλουν για την οικονομική βιωσιμότητα της ιδέας: πρώτον, το κόστος της εγκατάστασης, 5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο δρόμου, είναι αρκετά υψηλό. Δεύτερον, τα φωτοβολταϊκά που καλύπτουν επίπεδες επιφάνειες αποδίδουν λιγότερο από τα κεκλιμένα πάνελ. Και τρίτον, τα ίδια τα πάνελ πρέπει να είναι ανθεκτικά για να αντέχουν την διερχόμενη κίνηση.
Σύμφωνα πάντως με την εταιρεία Colas που ανέλαβε την υλοποίηση του έργου στο Τρουρούβρ-ο-Περς, τα πάνελ έχουν καλυφθεί με ρητίνη που περιέχει τρία στρώματα πυριτίου, έτσι ώστε να αντέχουν ακόμα και τα πιο βαριά οχήματα.
Παρόμοιος αυτοκινητόδρομος δεν υπάρχει σε άλλη χώρα. Το 2014, ένα ηλιακό μονοπάτι για ποδήλατα εγκαινιάστηκε στο Κρόμενι της Ολλανδίας, και μέχρι σήμερα έχει δώσει 3.000 κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας, αρκετές για να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας για έναν χρόνο.
Ωστόσο το ποσό που χρειάστηκε για την κατασκευή του μονοπατιού θα αρκούσε για να αγοραστούν 520.000 κιλοβατώρες.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου