Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα, Μαΐου 29, 2017

Ξανά στον ουρανό το «μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου»



Λονδίνο
Έπειτα από την ατυχή περυσινή δοκιμή που κατέληξε σε συντριβή, το πειραματικό αερόπλοιο Airlander 10 απογειώθηκε ξανά για δοκιμαστική πτήση στη Βρετανία και μοιάζει να έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στην εμπορική αξιοποίηση.

Το Airlander, κόστους 30 εκατ. ευρώ, είναι γεμάτο με αέριο ήλιο, αντί με εύφλεκτο υδρογόνο όπως τα αερόπλοια των αρχών του 20ού αιώνα.

Έχει μήκος 92 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει φορτία βάρους δέκα τόνων σε επανδρωμένες πτήσεις διάρκειας μέχρι πέντε ημερών και σε μη επανδρωμένες διάρκειας μέχρι δύο εβδομάδων. Πετά σε ύψος μέχρι 6.100 μέτρα και με ταχύτητα έως 148 χιλιόμετρα την ώρα.

Το γιγάντιο αερόπλοιο αναπτύχθηκε αρχικά για τον αμερικανικό στρατό, ο οποίος σχεδίαζε να το χρησιμοποιήσει σε αποστολές επιτήρησης στο Αφγανιστάν. Το πρόγραμμα τελικά ακυρώθηκε λόγω περικοπών και η βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία Hybrid Air Vehicles (HAV) απευθύνθηκε στη βρετανική κυβέρνηση και σε ιδιώτες για την τελειοποίηση του αεροσκάφους.

Η νέα δοκιμαστική πτήση, διάρκειας 180 λεπτών, πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο του Κάρντινγκτον, περίπου 70 χιλιόμετρα βόρεια του Λονδίνου, εκεί όπου κατασκευάστηκαν τα πρώτα βρετανικά αερόπλοια μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το πρόγραμμα εγκαταλείφθηκε το 1930 έπειτα από τη συντριβή ενός αερόπλοιου που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 48 άνθρωποι, ανάμεσά τους και ένας υπουργός.

Στο ίδιο αεροδρόμιο είχε πραγματοποιηθεί και η προηγούμενη δοκιμή, τον Αύγουστο του 2016, όταν το αερόπλοιο έπεσε στο έδαφος με τη μύτη.

Το Airlander 10 είναι «το μεγαλύτερο εν ενεργεία αεροσκάφος του κόσμου», όχι όμως και το μεγαλύτερο της ιστορίας: ο τίτλος ανήκει στο αερόπλοιο 129 Hindenburg της γερμανικής Zeppelin, με μήκος 245 μέτρα. Πήρε φωτιά και συνετρίβη στις ΗΠΑ το 1937 παρασέρνοντας στο θάνατο 36 ανθρώπους.

Μένει να φανεί τα επόμενα χρόνια αν το Airlander θα πετύχει εκεί όπου απέτυχαν τα γιγάντια αερόπλοια των αρχών του 20ού αιώνα.

Η HAV σχεδιάζει να το αξιοποιήσει σε αποστολές έρευνας και διάσωσης, για έλεγχο των συνόρων, επιστημονική έρευνα και τελικά για μεταφορά ανθρώπων και φορτίων.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Blogger Gadgets