Στo 2018 Audi A8 που μόλις παρουσιάστηκε
στη Βαρκελώνη αποδίδεται ο τίτλος του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής που
επιτυγχάνει αυτονομία επιπέδου 3. Στο επίπεδο 3, ο οδηγός δεν χρειάζεται να επιβλέπει
τη λειτουργία του αυτοκινήτου, δηλαδή να το οδηγεί, αν και υπό
προϋποθέσεις.
Στην προκειμένη περίπτωση, αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν πρέπει να κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη από 60 χιλιόμετρα την ώρα. Λόγω της χαμηλής ταχύτητας που μπορεί να κινηθεί μόνο του, η Audi χαρακτηρίζει τη δυνατότητα ως έναν πιλότο τεχνητής νοημοσύνης που αναλαμβάνει την ασφαλή οδήγηση υπό συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Για να εξασφαλίσει την ασφάλεια, το Α8 έχει εξοπλισμό για να παρακολουθεί τον οδηγό όσο η κυκλοφορία μειώνεται και η ταχύτητα αυξάνεται πλησιάζοντας το όριο. Εάν ο οδηγός κοιμηθεί, θα τον ξυπνήσει, εάν δεν αντιδρά στις εκκλήσεις του συστήματος να αναλάβει το τιμόνι, τότε θα σταματήσει.
Κατά την πιλοτική οδήγηση, ο κεντρικός ελεγκτής υποβοήθησης της οδήγησης παράγει μια εικόνα του περιβάλλοντος, αξιοποιώντας πλήθος δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος.
Στην προκειμένη περίπτωση, αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν πρέπει να κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη από 60 χιλιόμετρα την ώρα. Λόγω της χαμηλής ταχύτητας που μπορεί να κινηθεί μόνο του, η Audi χαρακτηρίζει τη δυνατότητα ως έναν πιλότο τεχνητής νοημοσύνης που αναλαμβάνει την ασφαλή οδήγηση υπό συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Για να εξασφαλίσει την ασφάλεια, το Α8 έχει εξοπλισμό για να παρακολουθεί τον οδηγό όσο η κυκλοφορία μειώνεται και η ταχύτητα αυξάνεται πλησιάζοντας το όριο. Εάν ο οδηγός κοιμηθεί, θα τον ξυπνήσει, εάν δεν αντιδρά στις εκκλήσεις του συστήματος να αναλάβει το τιμόνι, τότε θα σταματήσει.
Κατά την πιλοτική οδήγηση, ο κεντρικός ελεγκτής υποβοήθησης της οδήγησης παράγει μια εικόνα του περιβάλλοντος, αξιοποιώντας πλήθος δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος.
·
Εκτός από τους αισθητήρες ραντάρ, κάμερα μπροστά και τους αισθητήρες
υπερήχων, η Audi είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί σαρωτή λέιζερ, lidar από την εταιρεία
Valeo. Το σύστημα LiDar δημιουργεί τρισδιάστατες
απεικονίσεις των εμποδίων στο δρόμων, ρίχνοντας ακτίνες λέιζερ στα αντικείμενα
που συναντά στο δρόμο του το όχημα. Σε αντίθεση με τις κάμερες, το lidar
αποδίδει πολύ καλά όταν χιονίζει ή βρέχει.
Η Audi δηλώνει ότι θα διαθέσει το Traffic Jam Pilot το 2018 σε φάσεις, κι αυτό καθώς η νομοθεσία ανά χώρα διαφέρει και στις περισσότερες αγορές η οδήγηση χωρίς τα χέρια στο τιμόνι δεν επιτρέπεται. Το βασικό μοντέλο θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη το φθινόπωρο αντί 90.600 ευρώ και έπειτα θα μπει και στις ΗΠΑ.
·
Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα και ρυθμίζονται ηλεκτρικά (εμπρός και
πίσω).
·
Οι επιβάτες μπορούν να κάνουν μασάζ στις πατούσες τους.
·
Στο πολυτελές όχημα υπάρχει αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος από απόσταση (AI
remote parking pilot), με το οποίο ο οδηγός μπορεί να δώσει από το smartphone
app την εντολή παρκαρίσματος και να παρακολουθήσει την μανούβρα live.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου