Ο στόλος των αυτόνομων ταξί της εταιρείας Baidu στην Κίνα θα εμπλουτιστεί το 2023 με το πρώτο αυτόνομο ταξί χωρίς τιμόνι.
Η Baidu, το αντίστοιχο της Google στην Κίνα, είναι περισσότερο γνωστή για τη μηχανή αναζήτησης που προσφέρει στην κινεζική αγορά, από το 2017 όμως αναπτύσσει και αυτόνομα οχήματα.
Το νέο μοντέλο, Apollo RT6, έχει τις ικανότητες οδηγού με εμπειρία 20 χρόνων στο δρόμο, υποστηρίζει η εταιρεία.
Το κόστος του μοντέλου περιορίζεται στα 250.000 γουάν, ή 36.000 ευρώ, πολύ κάτω από την τιμή των 69.000 για το προηγούμενο μοντέλο.
«Η μεγάλη μείωση του κόστους μας επιτρέπει να αναπτύξουμε δεκάδες χιλιάδες αυτόνομα οχήματα σττην Κίνα, δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Baidu Ρόμπιν Λι.
To Apollo RT6 παρακολουθεί τον δρόμο με δεκάδες αισθητήρες (Qian Jin/Baidu)
«Κινούμαστε προς ένα μέλλον όπου η χρήση ενός ρομποταξί θα κοστίζει το μισό από ό,τι τα σημερινά ταξί» προέβλεψε.
Αποσπώμενο τιμόνι
Δεδομένου ότι η κινεζική νομοθεσία απαιτεί ακόμα την παρουσία οδηγού για λόγους ασφάλειας, το Apollo RT6 είναι εξοπλισμένο με τιμόνι, το οποίο είναι αποσπώμενο. Στο μέλλον θα δώσει τη θέση του σε επιπλέον καθίσματα, τραπεζάκια ή κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών, ελπίζει η εταιρεία.
Το νέο μοντέλο προσφέρει αυτονομία Επιπέδου 4, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης ακόμα και σε έκτακτες καταστάσεις. Είναι εξοπλισμένο με 38 αισθητήρες, στους οποίους περιλαμβάνονται 12 αισθητήρες υπερήχων, 8 lidar, συσκευές που σαρώνουν το περιβάλλον με μια περιστρεφόμενη δέσμη λέιζερ. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης 12 κάμερες και ένα ραντάρ.
Ανταγωνισμός
Τον Απρίλιο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ δήλωσε πως η εταιρεία του σχεδιάζει να ξεκινήσει το 2024 την παραγωγή του δικού της ταξί χωρίς τιμόνι και πεντάλ.
Στη θέση του αποσπώμενου τιμονιού μπορεί να προστεθεί στο μέλλον επιπλέον κάθισμα ή τραπεζάκι (Reuters)
Εκτίμησε μάλιστα ότι οι διαδρομές με τα ρομποτικά ταξί θα κοστίζουν λιγότερο από τα εισιτήρια λεωφορείου.
Η Waymo, η εταιρεία αυτόνομης οδήγησης του ομίλου Alphabet της Google, παρουσίασε πέρυσι ταξί χωρίς τιμόνι και ανέφερε ότι σκοπεύει να λανσάρει «πλήρως αυτόνομα οχήματα» τα επόμενα χρόνια.
Για να συμβεί αυτό όμως πρέπει να διαμορφωθεί νέο νομικό πλαίσιο.
Ακόμα και τότε, η Baidu θα έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό εταιρειών όπως η Pony.ai, η οποία έχει τη στήριξη της Toyota και έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από τη Nissan και τη Guangzhou Automobile Group.
Το Apollo Go, η υπηρεσία ρομποταξί της Baidu, έχει πραγματοποιήσει πάνω από 1 εκατομμύριο διαδρομές από το λανσάρισμά της το 2020.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου