Για παγκόσμια πρωτιά έκαναν λόγο οι γερμανοί αξιωματούχοι που λάνσαραν τον πρώτο στόλο τρένων υδρογόνου, τα οποία αντικαθιστούν 15 ντιζελοκίνητες αμαξοστοιχίες στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας. Στα ίδια βήματα βρίσκονται εξάλλου άλλα κρατίδια της Γερμανίας αλλά και η Ελλάδα.
Ακόμα και
στην προηγμένη Γερμανία, ντιζελοκίνητα τρένα συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται σε
τμήματα του δικτύου που δεν έχουν εξηλεκτριστεί. Περίπου 1,6 εκατομμύρια λίτρα
ντίζελ θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο χάρη στα υδρογονοκίνητα τρένα, εφόσον το
καύσιμο παράγεται από ανανεώσιμες πηγές.
Διαβάστε
επίσης: To πρώτο φεριμπότ υδρογόνου σαλπάρει
για το μέλλον
Ο νέος
στόλος, κόστους 93 εκατ. ευρώ, αποτελείται από 14 αμαξοστοιχίες Coradia iLint
της γαλλικής εταιρείας Alstrom, μεταδίδει το Associated Press. Βασίζονται σε
κυψέλες υδρογόνου, συσκευές στις οποίες το υδρογόνο αντιδρά ελεγχόμενα με το
ατμοσφαιρικό οξυγόνο για να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα. Το μόνο απόβλητο της
χημικής αντίδρασης είναι καθαρός υδρατμός.
Σύμφωνα με
την Alstrom, το Coradia iLint έχει εμβέλεια μέχρι 1.000 χιλιόμετρα με μέγιστη
ταχύτητα 140 χιλιομέτρων την ώρα.
Οι 14 νέες
αμαξοστοιχίες θα χρησθμοποιηθούν από την περιφερειακή εταιρεία LNVG για
δρομολόγια μεταξύ τεσσάτων πόλεων της Κάτω Σαξονίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου