Η TikTok της ByteDance έλαβε 24 ώρες προθεσμία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να παράσχει αξιολόγηση κινδύνου για τη νέα εφαρμογή TikTok Lite που κυκλοφόρησε αυτό το μήνα στη Γαλλία και την Ισπανία, μετά από ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις της στα παιδιά και την ψυχική υγεία των χρηστών.
Η κίνηση του επιτρόπου εσωτερικής αγοράς και ψηφιακής πολιτικής της Ε.Ε.,Τιερί Μπρετόν, στο πλαίσιο των κανόνων της ΕΕ για την τεχνολογία – γνωστοί ως Digital Services Act (DSA) – έρχεται δύο μήνες αφότου ξεκίνησε έρευνα για την TikTok σχετικά με πιθανές παραβιάσεις.
Oι χρήστες άνω των 18 ετών μπορούν να κερδίζουν πόντους στο πλαίσιο του λεγόμενου «Προγράμματος ανταμοιβής», εκτελώντας ορισμένες εργασίες στην εφαρμογή
Η DSA απαιτεί από τις εταιρείες να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου στις πλατφόρμες τους, ειδάλλως ακολουθούν πρόστιμα έως και 6% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών τους για τυχόν παραβάσεις.
«Αυτό αφορά τον πιθανό αντίκτυπο του νέου προγράμματος «Task and Reward Lite» στην προστασία των ανηλίκων, καθώς και στην ψυχική υγεία των χρηστών, ιδίως σε σχέση με την πιθανή διέγερση εθιστικής συμπεριφοράς», ανέφερε το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ σε έγγραφο που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.
Τι είναι το TikTok Lite
Μέσω του TikTok Lite, οι χρήστες άνω των 18 ετών μπορούν να κερδίζουν πόντους στο πλαίσιο του λεγόμενου «Προγράμματος ανταμοιβής», εκτελώντας ορισμένες εργασίες στην εφαρμογή, όπως η παρακολούθηση βίντεο, η αλληλεπίδραση σε περιεχόμενο, η παρακολούθηση δημιουργών ή η πρόσκληση φίλων να συμμετάσχουν. Αυτοί οι πόντοι μπορούν να ανταλλάσσονται με ανταμοιβές, όπως κουπόνια Amazon, δωροκάρτες μέσω PayPal ή το νόμισμα του TikTok.
Εκτός από την αξιολόγηση κινδύνου, η πλατφόρμα έχει προθεσμία έως τις 26 Απριλίου για να παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει για την άμβλυνση των επιπτώσεων στους χρήστες. Στη συνέχεια, η Επιτροπή θα αξιολογήσει τα επόμενα βήματα.
Η δομή του συστήματος ανταμοιβής του TikTok Lite στοχεύει στην αύξηση του screen time των χρηστών εντός της πλατφόρμας. Έχει αναπτυχθεί σε διάφορες χώρες και έκτοτε επεκταθεί σε αγορές κυρίως της Ασίας και πέραν αυτής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου