Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, Ιανουαρίου 02, 2022

Πανόπτης – Σε έξι μήνες έτοιμη η έκδοση του ελληνικής σχεδίασης anti-drone συστήματος

 


Με πιθανή χρήση σε πολλές εφαρμογές, στρατιωτικού και πολιτικού τύπου, αλλά και μια νίκη ήδη της πρώτης -προσαρμοσμένης για να «αντιμετωπίζει» εμπορικά διαθέσιμα drones- έκδοσής του, το ελληνικό σύστημα αντι-ΣμηΕΑ (Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών) «Πανόπτης» βρίσκεται πια στη φάση εξέλιξης μιας νέας έκδοσης, που θα είναι έτοιμη το καλοκαίρι.

«Μετά την επιτυχία μας σε πρόσφατο διαγωνισμό τεχνολογίας του ΝΑΤΟ, όπου αποσπάσαμε την 1η θέση προτείνοντας έναν ιχνηλάτη, πάνω σε τεχνολογίες Μηχανικής Μάθησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, έχουμε ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη μιας νέας έκδοσης που θα είναι έτοιμη μέσα σε ένα εξάμηνο και θα μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα ενάντια σε στρατιωτικού τύπου Μη Επανδρωμένα Συστήματα», εξήγησε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Aντώνης Λάλας, μεταδιδακτορικός ερευνητής του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του EKETA.

Παγκόσμιο πρόβλημα, ελληνική λύση τεχνολογίας αιχμής

Ο κ. Λάλας εξήγησε πως το ελληνικής σχεδίασης σύστημα «απαντά» στα ζητήματα που έχουν προκύψει παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας από τα drones, που έχουν ξεκινήσει να χρησιμοποιούνται από διάφορες παραβατικές ομάδες ως εργαλεία -μεταξύ άλλων- κατασκοπείας, διευκόλυνσης παράνομης μετανάστευσης, λαθρεμπορίου και διακίνησης παράνομων ουσιών, με τη χρήση μιας πρωτοποριακής μεθόδου παρακολούθησης, που βασίζεται «στη συσχέτιση και συγχώνευση δεδομένων από πολλούς αισθητήρες».

Το ΕΚΕΤΑ, με την εμπειρία που διαθέτει στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης, βασίστηκε για το έργο «σε τεχνογνωσία αντι-drone που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο ευρωπαϊκών έργων, τεχνολογία που συνδυάζει π.χ ραντάρ, ακουστικούς αισθητήρες, κάμερες κ.ά ώστε να ολοκληρώσει την ανάπτυξη αυτού του προηγμένου συστήματος αντιμέτρων UAV, προκειμένου να παράσχει λύση στο αυξανόμενο πρόβλημα απειλής από τη χρήση μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων», εξήγησε ο κ. Λάλας, τονίζοντας πως οι κίνδυνοι από «άγνωστα» drones κάθε μεγέθους είναι πια παγκόσμιο ζήτημα.

Ο μεταδιδακτορικός ερευνητής του ΕΚΕΤΑ ανέφερε, μάλιστα, πως συχνά συγκεκριμένοι κίνδυνοι εξελίσσονται σε σοβαρές απειλές, κάτι που, όπως τόνισε, έχουν αποδείξει τα πολλαπλά πρόσφατα περιστατικά ασφάλειας με Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα, περιστατικά όπως η επίθεση στην σαουδαραβική ARAMCO με ιδιοκατασκευασμένα drones, που «είχε διεθνείς προεκτάσεις κι έγινε “αντιληπτή” από όλους μας, αφού έφερε αύξηση στις τιμές πετρελαίου σε όλο τον πλανήτη».

Η ανίχνευση, η ταυτοποίηση και η εξουδετέρωση ΣμηΕΑ που πετούν κοντά σε βασικές υποδομές ή ευαίσθητες περιοχές, αποτελούν πλέον, σύμφωνα με την ομάδα των ερευνητών του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη, μια κρίσιμη και απαραίτητη λειτουργία.

Η οκταμελής ομάδα των Ελλήνων επιστημόνων, που εργάζεται πάνω στον «Πανόπτη», εκτιμά πως τα υπάρχοντα σήμερα συστήματα δεν μπορούν να ανιχνεύσουν ΣμηΕΑ μικρών διαστάσεων, ούτε να αξιολογήσουν τη σοβαρότητα της απειλής καθώς και να προτείνουν και να ενεργοποιήσουν αντίμετρα. Για τον λόγο αυτό, εξηγεί, κρίθηκε αναγκαία, βάσει απαιτήσεων τελικών χρηστών, η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας για ανίχνευση, ταυτοποίηση, εντοπισμό και εξουδετέρωση μη εξουσιοδοτημένων και δυνάμει εχθρικών, μη επανδρωμένων ιπτάμενων συσκευών, με την Ανάπτυξη Πλέγματος Πολλαπλών Αισθητήρων για ευρεία και πολλαπλή κάλυψη.

Εξελιγμένο λογισμικό: η πολύτιμη ελληνική «καρδιά» του Πανόπτη

Το ιδιαίτερο του Πανόπτη στη μάχη για την αντιμετώπιση αυτής της νέας απειλής είναι πως η τεχνολογία έχει «Made in Greece» προγραμματισμό. «Αυτό που είναι σημαντικό, είναι πως η “καρδιά” του συστήματος αυτού, το λογισμικό είναι ελληνικό. Τα υλικά (σ.σ hardware) μπορεί οποιοσδήποτε να τα προμηθευτεί για να συναρμολογήσει ένα τέτοιο σύστημα. Εμείς, στο Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ), στο πλαίσιο του Η2020 ευρωπαϊκού έργου ALADDIN, και στη συνέχεια με τη δουλειά που κάνουμε, έχουμε καταφέρει να ετοιμάσουμε έτσι το πιο πολύτιμο στοιχείο για μια τέτοια αποστολή, αξιοποιώντας μεθοδολογίες βαθιάς μάθησης (deep learning), Τεχνητή Νοημοσύνη, τεχνολογίες καινοτόμες, που συμβάλλουν στις λειτουργίες ανίχνευσης και εξουδετέρωσης των drones», εξηγεί ο κ. Λάλας που τονίζει πως η συγκεκριμένη, πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα ελληνικής σχεδίασης θα ανιχνεύσει, θα ταυτοποίησει, θα εντοπίσει και θα εξουδετερώσει μη εξουσιοδοτημένα και δυνάμει εχθρικά, μη επανδρωμένα ιπτάμενα μέσα είτε σε καιρό ειρήνης, είτε σε καιρό κρίσης.

Για να ετοιμάσει αυτή την ολοκληρωμένη λύση στο πλαίσιο της απειλής των ΣμηΕΑ, το ΙΠΤΗΛ θα συνεργαστεί με εξειδικευμένη ελληνική εταιρεία που ασχολείται με ελληνικές σειρές μη επανδρωμένων συστημάτων, εταιρεία με την οποία έχει συνάψει σχετικό μνημόνιο συνεργασίας στους τομείς της έρευνας, σχεδίασης και παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών, που στόχος είναι να οδηγήσουν στην εξέλιξη και εμπορική διάθεση στην ελληνική και διεθνή αγορά ενός συστήματος.

Σύμφωνα με τον μεταδιδακτορικό ερευνητή του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του EKETA, μέσα στο 2022 θα γίνει και η νέα παρουσίαση της λύσης, που θα προκύψει από τη συνεργασία.

Ένας «Πανόπτης» …βλέπει τα πάντα

Η ελληνικής σχεδίασης αυτή πλατφόρμα επιτήρησης για ΣμηΕΑ μπορεί, κατά την επιτήρηση του εναέριου χώρου, να δείχνει τη θέση των drones στον χάρτη και όχι μόνο. Ταυτόχρονα καταγράφει βασικά χαρακτηριστικά κίνησής τους, όπως συντεταγμένες, κατεύθυνση, ύψος, ταχύτητα πτήσης, χρονική στιγμή που έγινε η ταυτοποίηση τους, ενώ στη συνέχεια οι χειριστές θα μπορούν να προσγειώσουν, να ακινητοποιήσουν ή να ανακατευθύνουν το «άγνωστο» ή εχθρικό drone χάρη σε ηλεκτρονικά αντίμετρα ή παρεμβολές. Ο «Πανόπτης» θα πετυχαίνει μάλιστα να ανιχνεύσει τόσο μια «επίθεση» Μονού ΣμηΕΑ (drone) όσο και μια επίθεση ενός Σμήνους drones, απειλή που παγκοσμίως απασχολεί τις ΕΔ πολλών χωρών.

Το σύστημα αυτό μπορεί επίσης, όπως εξήγησε ο κ. Λάλας, να είναι χρήσιμο και σε πολλές πολιτικές χρήσεις, «ασφαλίζοντας» τον εναέριο χώρο -για παράδειγμα- γύρω από κυβερνητικά κτίρια κατά τη διάρκεια μιας Συνόδου Κορυφής, αλλά και από κρίσιμες υποδομές κοινής ωφέλειας, αεροδρόμια, χώρους Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, πολυπληθείς εκδηλώσεις κ.ά.

 

Δεν είμαι ο Γιώργος Νίκος Ξανθόπουλος Cine Video

Σάββατο, Ιανουαρίου 01, 2022

Κυριακή 2/1/2022


ΓΕΝΙΚΑ Ο ΚΑΙΡΟΣ   2/1/2022   Αίθριος ο καιρός στην Ελλάδα. Με ηλιοφάνεια στο μεγαλύτερο μέρος της Χώρας.Σύννεφα στην διάρκεια της ημέρας θα καλύψουν το νότιο Ιόνιο πέλαγος, την ανατολική Μακεδονία, την Θράκη, την ανατολική στερεά Ελλάδα, την Εύβοια, την βόρεια Αττική, την Πελοπόννησο, το ανατολικό, το νότιο, νοτιοανατολικό αιγαίο πέλαγος.

Ασθενή θα είναι η βροχή που θα πέσει στην δυτική Θράκη και στην Κρήτη.

Την χαμηλότερη θερμοκρασία θα την έχουν τα ορεινά της βορειανατολικής Μακεδονίας.

Την μεγαλύτερη θερμοκρασία θα την έχει η βορειοδυτική Πελοπόννησο.

2 6  μποφόρ θα έχει η περιοχή του κεντρικού και βορείου αιγαίου.  

47   το νότιο αιγαίο. 2 5  μποφόρ θα έχει το Ιόνιο πέλαγος.  

Γενικά η  θερμοκρασία σε όλη την Ελλάδα θα κυμανθεί από -4C  έως 

18C 

Ο καιρός στην Λάρισα Με ηλιοφάνεια και με λίγες αραιές νεφώσεις στην διάρκεια της ημέρας. Αυξημένη θα είναι η υγρασία τις πρωινές ώρες και τις βραδινές ώρες. Άνεμοι επιφανείας θα είναι   ΔΒΔΝΑ – Ν – ΝΔ                   θα κυμανθούν από 3 έως 8χιλ την ώρα. Η  θερμοκρασία θα κυμανθεί, από 4C  η χαμηλή  και 16C  η υψηλή. Η ατμοσφαιρική  πίεση σε (mbars) στους 1020. Η υγρασία θα  κυμαίνεται από 63% έως και 100%. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στην σελίδα υπάρχουν κάποια ενδιαφέροντα.

LINKS που μπορείτε να τα επισκεφτείτε……  ON LINE  ο καιρός  στην Λάρισα.

Θερμοκρασίες Ημέρας 1/1/2022

 


Ημιαγωγοί – Θα συνεχιστούν και το 2022 οι ελλείψεις;

 


Το πρόβλημα που ξεκίνησε από την προηγούμενη χρονιά, προέκυψε όταν λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού άρχισαν να σταματούν τη λειτουργία τους μια σειρά από εργοστάσια που παρήγαγαν ημιαγωγούς.

Η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν στην εξίσωση μπήκαν η υψηλή ζήτηση για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων αλλά και ο εμπορικός πόλεμος ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Κίνα. Αποτέλεσμα ήταν ο χώρος των gadgets αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αρχίσουν το «κυνήγι» των απαραίτητων ποσοτήτων ημιαγωγών που απαιτούσε η παραγωγή τους.

Προφανώς λύση δεν βρέθηκε με αποτέλεσμα εταιρείες κολοσσοί όπως οι Apple, BMW, Sony και Nissan ουσιαστικά να περιορίζουν την παραγωγή τους. Οι ελλείψεις συνεχίστηκαν και το 2021 και προφανώς στην εκπνοή του έτους η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί. Άρα, το ερώτημα είναι κατά πόσο οι ελλείψεις θα συνεχιστούν και κατά τη διάρκεια του 2022.

Κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές και λοιπά gadgets

Προφανώς για τον συγκεκριμένο κλάδο το 2021 ήταν μια χρονιά που τα στελέχη του χώρου θα θυμούνται για χρόνια. Η Apple φέρεται να απώλεσε πάνω από 6 δισεκατομμύρια δολάρια κατά το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, ενώ υπολογίζεται ότι είχε χάσει άλλα 3 δισ. δολάρια το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Η κινεζική Xiaomi βίωσε μία κατάσταση με «επίπεδα» έσοδα κατά το γ΄ τρίμηνο, ακριβώς λόγω των ελλείψεων σε ημιαγωγούς κάθε είδους. Συνολικά, η αγορά smartphones το γ’ τρίμηνο βίωσε ύφεση 6% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων Canalys.

Στο ερώτημα αν οι ελλείψεις θα συνεχιστούν και το 2022, οι απόψεις διίστανται. Τον Οκτώβριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Intel, Pat Gelsinger, είχε προβλέψει ότι οι ελλείψεις σε επεξεργαστές θα συνεχιστούν μέχρι και το 2023. Άλλοι κατασκευαστές διαφωνούν. Στις αρχές Σεπτεμβρίου η οικονομική διευθύντρια της Nvidia, Colette Kress, είχε δηλώσει ότι αναμένει βελτίωση της κατάστασης από το β’ εξάμηνο του 2022.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος της Qualcomm, Cristiano Amon, ο οποίος θεωρεί ότι η κατάσταση θα εξομαλυνθεί εντός του επόμενου έτους. Η Foxconn, ο κύριος κατασκευαστής έργου της Apple, αναφέρει ότι το πρόβλημα των ελλείψεων ενδέχεται να διαρκέσει έως τα μέσα του 2022.

Παράλληλα, η εταιρεία μετρήσεων IDC εκτιμά ότι συγκεκριμένα η αγορά των smartphones θα ανακάμψει από τα μέσα τους έτους, ενώ η αγορά των υπολογιστών ενδεχομένως να αντιμετωπίσει ορισμένες ακόμη δυσκολίες. Αιτία σε αυτή διαφοροποίηση είναι ότι τα μοντέρνα μικροτσίπ τεχνολογίας 4nm, 5nm και 7nm δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα παραγωγής. Αντίθετα, πρόβλημα έχει η παραγωγή επεξεργαστών τεχνολογίας 10nm ή 14nm και αυτός είναι ο λόγος που ενδέχεται ο τομέας των PC να αργήσει να επανέλθει σε τροχιά ανάπτυξης, σύμφωνα πάντα με την IDC.

Σημειώνεται ότι η παγκόσμια αγορά υπολογιστών είχε ετήσια πτώση 5% κατά το γ’ τρίμηνο του 2021, ενώ είχε διψήφια ανάπτυξη κατά τα προηγούμενα πέντε συνεχόμενα τρίμηνα. Η προηγούμενη ανάπτυξη έχει εξήγηση στην υψηλή ζήτηση που δημιούργησε η πανδημία για οικιακά συστήματα εργασίας, ενώ μέρος της πτώσης οφείλεται στο γεγονός ότι σταδιακά εγκαταλείπουμε την τηλεργασία.

Σημαντικό ήταν το πλήγμα και στη βιομηχανία του gaming, λόγω της έλλειψης σε ημιαγωγούς. Ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις σε gaming hardware στις Ηνωμένες Πολιτείες είχε πτώση 10% τον Νοέμβριο (ένα μόλις μήνα πριν την περίοδο των Χριστουγέννων), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με εκτίμηση της NPD Group.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα The Verge, οι Nintendo, Sony, Microsoft και Valve είχαν πτώση στις πωλήσεις τους, στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, ενώ υπάρχει και δυσκολία να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν ίσως από τα μεγαλύτερα «θύματα» της έλλειψης σε ημιαγωγούς. Αρκετοί αναλυτές αλλά και στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο κλάδος θα αντιμετωπίζει προβλήματα τροφοδοσίας μέχρι και το 2023.

Η Volvo, κατά τα πρώτα αποτελέσματα τριμήνου μετά την IPO, ανακοίνωσε ότι αν και υπήρξε κάποια βελτίωση στην κατάσταση, τα έσοδα έπεσαν κατά 7% σε ετήσια βάση. Ο επικεφαλής της Nissan, Makoto Uchida, προειδοποιεί ότι οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς θα μπορούσαν να επηρεάσουν σοβαρά τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας. Τον Νοέμβριο, η BMW ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα έχει αναγκάσει την εταιρεία να περικόψει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά από τα οχήματά της, όπως πολυλειτουργικές οθόνες αφής και τον ψηφιακό βοηθό παρκαρίσματος. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο Ίλον Μασκ τόνιζε το πρόβλημα τροφοδοσίας που αντιμετωπίζει η Tesla με τα μοντέλα της.

Το Ινστιτούτο Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών (IEEE) με έδρα στη Νέα Υόρκη θεωρεί ότι ένας από τους κύριους λόγους των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία είναι τα παλαιότερης τεχνολογίας μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται. Αυτό δεν είναι παράλογο αν σκεφτούμε τον κύκλο ζωής που έχει ένα αυτοκίνητο και την ποσότητα ανταλλακτικών που απαιτείται για αυτά. Όμως, οι παλαιότερης τεχνολογίας ημιαγωγοί πλέον έχουν περιορισμένη παραγωγή αφού οι κατασκευαστές έχουν προχωρήσει σε νεότερες τεχνολογίες για να καλύψουν τις ανάγκες άλλων κλάδων.

Παράλληλα, η αυξημένη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα έχει επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Επιπλέον, σημαντικό πρόβλημα φαίνεται να έχει δημιουργήσει στον κλάδο και ο τρόπος με τον οποίο οι βιομηχανίες παραγγέλνουν τα υλικά που χρειάζονται. Όπως αναφέρουν αναλυτές, πολλές βιομηχανίες έβαλαν «μαχαίρι» στις παραγγελίες τους κατά τη διάρκεια του 2020 λόγω της πανδημίας, ποσότητες ημιαγωγών όμως που παρήγγειλαν εκ νέου όταν η ζήτηση άρχισε να αυξάνεται.

Το μέλλον

Σε αυτό το τοπίο ορισμένοι κατασκευαστές ημιαγωγών έχουν ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά τους για κατασκευή νέων εργοστασίων. Ωστόσο, αυτή η προοπτική δεν λύνει το πρόβλημα βραχυπρόθεσμα.

Τον Οκτώβριο, η TSMC έκανε γνωστό ότι ανοίγει εργοστάσιο στην Ιαπωνία που θα χρησιμοποιεί παλαιότερες τεχνολογίες παραγωγής ημιαγωγών ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση. Αυτό το εργοστάσιο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2024. Παράλληλα, ο μεγαλύτερος παραγωγός ημιαγωγών στον κόσμο έχει κάνει γνωστό ότι δεσμεύεται να επενδύσει 100 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στα επόμενα τρία χρόνια ώστε να αυξήσει την παραγωγή των υφιστάμενων εργοστασίων της.

Στο ίδιο μήκος κύματος η Intel έχει δεσμευτεί να ανοίξει νέες εγκαταστάσεις στη Μαλαισία επενδύοντας 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Τον Μάρτιο η αμερικανική εταιρεία είχε ανακοινώσει επένδυση 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή νέων εργοστασίων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η εταιρεία αναλύσεων και ερευνών CCS Insight εκτιμά ότι παρά την συνεχώς βελτιούμενη κατάσταση θα συνεχίσουν να υπάρχουν προκλήσεις. Οι τεράστιες επενδύσεις εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να αποδίδουν από τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023. Ένας κίνδυνος που ελλοχεύει είναι οι κατασκευαστές να επανέλθουν πλήρως σε επίπεδο παραγωγής αλλά να εμφανιστούν προβλήματα στην… συσκευασία των ημιαγωγών, θέμα που σχετίζεται με τον ευρύτερο τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Πηγή: OT.gr

 

Δελφίνι δελφινάκι Γιάννης Καλατζής Video

Blogger Gadgets