Τα αεροδρόμια είναι ένας από τους χώρους που συναντά κανείς όλο και περισσότερες εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας. Σε πολλά από τα μεγάλα σύγχρονα αεροδρόμια λειτουργούν εκδοτήρια εισιτηρίων όπου ο επιβάτης εκδίδει μόνος το εισιτήριο του με τη βοήθεια υπολογιστή και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που καταργούν την επαφή με φροντιστές εδάφους των αεροπορικών εταιρειών.
Παρά την επιφυλακτικότητα πολλών από τους, κυρίως μεγαλύτερους σε ηλικία, επιβάτες, οι εταιρείες τονίζουν ότι η χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και χρήματα για τους πελάτες τους, καθώς όλο και περισσότερες χρεώνουν την επικοινωνία με τους υπαλλήλους τους στα αεροδρόμια.
Η Τάνια Λάντιτς, αντιπρόεδρος της NCR, εταιρείας ανάπτυξης λογισμικού για αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικούς πράκτορες, εξήγησε ότι σήμερα υπάρχουν βοηθήματα υψηλής τεχνολογίας σχεδόν σε κάθε στάδιο της διαδικασίας ενός ταξιδιού, τα οποία πολλοί ταξιδιώτες δε γνωρίζουν.
Πολλοί γνωρίζουν ότι μπορούν να κάνουν check in μέσω Ίντερνετ, ή σε κάποιο μηχάνημα στο αεροδρόμιο, δε ξέρουν όμως ότι μπορούν να κάνουν τη διαδικασία και για τις αποσκευές τους, πληρώνοντας online ή σε κάποιο τερματικό μηχάνημα στο αεροδρόμιο, και δίνοντας τις βαλίτσες τους στα ειδικά γκισέ για check in μέσω Ίντερνετ. Μάλιστα, το check in με αυτό τον τρόπο εξοικονομεί μέχρι και 75% του χρόνου που χρειάζεται με την κλασική μέθοδο στο γκισέ κάθε εταιρείας.
Επιπλέον, πολύ πιο εύκολη έχει γίνει η διαδικασία αναβάθμισης μιας θέσης από οικονομική σε business. Οι περισσότερες εταιρείες σήμερα παρέχουν δυνατότητα αναβάθμισης του εισιτηρίου μέσω Ίντερνετ, και πληρωμή με πιστωτική κάρτα.
Εξελίξεις σημειώνονται επίσης στο θέμα ενημέρωσης των ταξιδιωτών για καθυστερήσεις των πτήσεων λόγω καιρικών ή άλλων προβλημάτων, μέσω ειδικών υπηρεσιών που στέλνουν γραπτό μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο, ή e-mail. Σύντομα μάλιστα οι ταξιδιώτες θα μπορούν να επιλέξουν από μια σειρά εναλλακτικών πτήσεων για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Η Τάντιτς επεσήμανε ότι το χάσμα γενεών σε ότι αφορά τη χρήση των νέων τεχνολογιών φαίνεται να γεφυρώνεται. Οι ιστοσελίδες και οι διάφορες υπηρεσίες που λειτουργούν χωρίς προσωπικό στα αεροδρόμιο είναι πολύ φιλικές προς το χρήστη, εύκολες στη χρήση, ενώ με λίγη ενθάρρυνση από τις εταιρείες, ακόμη και οι πλέον αδαείς θα μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν.
Σύμφωνα με προβλέψεις ειδικών, η χρήση του κινητού τηλεφώνου αντί κάρτας επιβίβασης είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στην εξέλιξη των υπηρεσιών στην αεροπορική αγορά, αλλά και οι υπηρεσίες που θα βοηθούν τους ταξιδιώτες να βρουν εύκολα τα σημεία ενδιαφέροντος σε ένα αεροδρόμιο.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες Associated Press
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου