Ακρωτήριο Κανάβεραλ
Αποστολή ανέλκυσης που χρηματοδότησε ο
ιδρυτής της Amazon Τζεφ Μπέζος μετέφερε στη Φλόριντα δύο κινητήρες των
ιστορικών αποστολών Apollo στη Σελήνη, οι οποίοι είχαν πέσει στον ωκεανό κατά
την εκτόξευση πριν από περισσότερο από 40 χρόνια.
«Πρόκειται για ιστορική ανακάλυψη και θέλω να συγχαρώ την ομάδα [του Μπέζος] για την αποφασιστικότητα και την επιμονή τους στην ανάκτηση αυτών των σημαντικών κειμηλίων της πρώτης μας προσπάθειας να στείλουμε ανθρώπους πέρα από την τροχιά της Γης» δήλωσε ο διοικητής της NASA Τσαρλς Μπόλντεν.
«Πρόκειται για ιστορική ανακάλυψη και θέλω να συγχαρώ την ομάδα [του Μπέζος] για την αποφασιστικότητα και την επιμονή τους στην ανάκτηση αυτών των σημαντικών κειμηλίων της πρώτης μας προσπάθειας να στείλουμε ανθρώπους πέρα από την τροχιά της Γης» δήλωσε ο διοικητής της NASA Τσαρλς Μπόλντεν.
ωτογραφίες
Τα δύο μεταλλικά αντικείμενα,
παραμορφωμένα από την πτώση τους στον ωκεανό, είναι τμήματα των κινητήρων F1
που τροφοδοτούσαν το πρώτο στάδιο του θηριώδους πυραύλου Saturn V. Ο πύραυλος
χρησιμοποιήθηκε σε επτά επανδρωμένες αποστολές της NASA στη Σελήνη το διάστημα
1969-1972, από τις οποίες οι έξι μετέφεραν αστροναύτες στη Σελήνη.
Μετά την εξάντληση των καυσίμων του πρώτου σταδίου, οι κινητήρες απορρίπτονταν από τον πύραυλο και έπεφταν στον Ατλαντικό περίπου 60 χιλιόμετρα από τις ακτές του Ακρωτηρίου Κανάβεραλ στη Φλόριντα.
Το ερευνητικό πλοίο Seabed Worker που χρηματοδότησε ο Μπέζος εντόπισε τα ερείπια των F1 σε βάθος 4.270 μέτρων και τα ανέλκυσε με τη βοήθεια ρομποτικών υποβρυχίων.
Το πρόβλημα είναι ότι οι αναγνωριστικοί αριθμοί των κινητήρων έχουν χαθεί λόγω της διάβρωσης, οπότε παραμένει άγνωστο από ποιες αποστολές προέρχονται. Σύμφωνα όμως με τον Μπέζος, οι αριθμοί υπάρχει ελπίδα να αποκαλυφθούν κατά τις εργασίες συντήρησης.
Παρόλο που ανελκύστηκαν από ιδιώτες, οι κινητήρες παραμένουν και σήμερα στην κατοχή της NASA. Η υπηρεσία και ο Μπέζος είχαν νωρίτερα προτείνει να εκτεθούν στο Μουσείο Αέρος και Διαστήματος του ιδρύματος Smithsonian στην Ουάσινγκτον και στο Μουσείο Πτήσης του Σιάτλ.
Ο Μπέζος είναι ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Blue Origin, μιας σχετικά μικρής εταιρείας που αναπτύσσει σκάφη χαμηλού κόστους για επανδρωμένες και μη επανδρωμένες πτήσεις στο Διάστημα.
Μετά την εξάντληση των καυσίμων του πρώτου σταδίου, οι κινητήρες απορρίπτονταν από τον πύραυλο και έπεφταν στον Ατλαντικό περίπου 60 χιλιόμετρα από τις ακτές του Ακρωτηρίου Κανάβεραλ στη Φλόριντα.
Το ερευνητικό πλοίο Seabed Worker που χρηματοδότησε ο Μπέζος εντόπισε τα ερείπια των F1 σε βάθος 4.270 μέτρων και τα ανέλκυσε με τη βοήθεια ρομποτικών υποβρυχίων.
Το πρόβλημα είναι ότι οι αναγνωριστικοί αριθμοί των κινητήρων έχουν χαθεί λόγω της διάβρωσης, οπότε παραμένει άγνωστο από ποιες αποστολές προέρχονται. Σύμφωνα όμως με τον Μπέζος, οι αριθμοί υπάρχει ελπίδα να αποκαλυφθούν κατά τις εργασίες συντήρησης.
Παρόλο που ανελκύστηκαν από ιδιώτες, οι κινητήρες παραμένουν και σήμερα στην κατοχή της NASA. Η υπηρεσία και ο Μπέζος είχαν νωρίτερα προτείνει να εκτεθούν στο Μουσείο Αέρος και Διαστήματος του ιδρύματος Smithsonian στην Ουάσινγκτον και στο Μουσείο Πτήσης του Σιάτλ.
Ο Μπέζος είναι ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Blue Origin, μιας σχετικά μικρής εταιρείας που αναπτύσσει σκάφη χαμηλού κόστους για επανδρωμένες και μη επανδρωμένες πτήσεις στο Διάστημα.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου