Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή, Ιουλίου 11, 2025

Ακόμα μια ευρωπαϊκή χώρα ανάβει πράσινο φως στα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3


Ακολουθώντας το παράδειγμα της Γερμανίας, η Τσεζία έγινε η δεύτερη ευρωπαϊκή που επιτρέπει τα αυτόνομα αυτοκίνητα επιπέδου 3, τα οποία επιτρέπουν στους οδηγούς να αφήνουν το τιμόνι, αν και πρέπει να είναι έτοιμοι να αναλάβουν τον έλεγχο σε περίπτωση ανάγκης.

Η Mercedes-Benz έγινε το 2022 η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσέφερε δυνατότητες επιπέδου 3 στην Ευρώπη με το σύστημα Drive Pilot. Οι οδηγοί είναι ελεύθεροι να πάρουν τα μάτια από το δρόμο ασχοληθούν με άλλες δραστηριότητες σε ταχύτητες έως 95 χλμ./ώρα.

Η τσεχική νομοθεσία που υπογράφηκε στα τέλη Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2026, αναφέρει το Automotive News Europe σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το 2023 η BMW ανακοίνωσε το σύστημα Personal Pilot επιπέδου 3 για τα μοντέλα της Σειράς 7, το οποίο λειτουργεί αυτόνομα με ταχύτητες έως 60 χλμ/ώρα.

H δε Tesla διαφημίζει τη λειτουργία «Full Self Driving», η οποία όμως περιορίζεται στο επίπεδο 2 και απαιτεί από τους οδηγούς να προσέχουν το δρόμο.

To Drive Pilot της Mercedes προσφέρει υψηλότερο επίπεδο αυτονομίας από ό,τι η Tesla (Mercedes-Benz)

Οι μελλοντικές τροποποιήσεις θα επιτρέψουν σε οχήματα επιπέδου 4 και επιπέδου 5, όπως ρομποτικά ταξί, αυτόνομα λεωφορεία και φορτηγά, να λειτουργούν σε δημόσιους δρόμους έως το 2027.

Εκτός από τη Γερμανία, τα αυτοκίνητα επιπέδου 3 επιτρέπεται επίσης Καλιφόρνια και τη Νεβάδαμ ενώ η Honda έχει αναπτύξει έναν περιορισμένο αριθμό οχημάτων επιπέδου 3 στην Ιαπωνία.

Μια βασική διάκριση για την αυτονομία επιπέδου 3 είναι ότι οι κατασκευαστές είναι υπεύθυνοι για αξιώσεις που προκύπτουν από ατύχημα όταν το αυτοκίνητο έχει τον έλεγχο.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Renault, έχουν δηλώσει ότι θα παραλείψουν το επίπεδο 3 για τα επιβατικά αυτοκίνητα, επικαλούμενες την πολυπλοκότητα και το κόστος.

Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που ανακοίνωσαν πρόσφατα συστήματα επιπέδου 3 είναι η Stellantis, η οποία ανέφερε τον Ιανουάριο 2025 ότι η επιλογή AutoDrive ήταν «έτοιμη για ανάπτυξη» χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για μοντέλα ή περιοχές.

Ο Όμιλος Volkswagen δήλωσε ότι συνεργάζεται με την Mobileye στην τεχνολογία επιπέδου 3 και ένα στέλεχος της Mobileye δήλωσε ότι η Audi στόχευε στην κυκλοφορία του συστήματος Chauffeur το 2027.

Ορισμένες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Zeekr, Xpeng, Li Auto και Nio, αναμένεται να λανσάρουν συστήματα επιπέδου 3 στην Κίνα φέτος, σύμφωνα με έκθεση της S&P Global Mobility.

Η Τσεχική Δημοκρατία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των εξαγωγών της, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, με τις Skoda, Toyota και Hyundai να διαθέτουν μεγάλα εργοστάσια στη χώρα.

Περίπου 200.000 άνθρωποι εργάζονται άμεσα στον κλάδο και 234.000 απασχολούνται έμμεσα.

Η νέα νομοθεσία αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Τσεχίας να γίνει ηγέτης στην αυτόνομη κινητικότητα.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Blogger Gadgets